دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 خرداد 1403 - 16:23

راهنمای خرید ساندویچ پنل: گام به گام + مقایسه انواع آن

راهنمای خرید ساندویچ پنل: گام به گام + مقایسه انواع آن
اگر به فکر استفاده از ساندویچ پانل‌ برای پوشش سقف و دیوار‌های سازه خود هستید حتما با سوال‌های زیادی درباره این مصالح نوین و کاربردی روبه‌رو شده‌اید.
کد خبر : 915463

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، اگر به فکر استفاده از ساندویچ پانل‌ برای پوشش سقف و دیوار‌های سازه خود هستید حتما با سوال‌های زیادی درباره این مصالح نوین و کاربردی روبه‌رو شده‌اید. سوال‌هایی مثل چطور باید ساندویچ پانل مورد نیاز را انتخاب کنم؟ از کجا آن را بخرم؟ چه ساندویچ پانلی مناسب سازه من است؟ در این مطلب به سوالات اساسی درباره این موضوع پاسخ داده‌ایم و یک راهنمای گام‌به‌گام مختصر برای شما تهیه کرده‌ایم.

ساندویچ پانل چیست و چه کاربردی دارد؟

از زمان معرفی ساندویچ پانل به صنعت ساختمان، این حوزه شاهد تغییرات بسیار زیادی بوده است. این مصالح نوین به ویژگی‌های خاصی مانند مقاومت بالا و وزن پایین مشهور است. ساندویچ پانل از یک ساختار سه لایه تشکیل شده؛ این لایه‌ها شامل دو ورق در جداره‌ها و یک هسته فوم عایق در مرکز است. این ساختار و ترکیب مواد به‌کاررفته در آن مزایای فراوانی برای سازه شما دارند.

چرا انتخاب ساندویچ پانلِ مناسب مهم است؟

درست است که ساندویچ پانل‌‌ها با مزایای فراوانی که دارند یکی از بهترین مصالح برای پوشش سقف و دیوار سازه‌های مختلف به‌حساب می‌آیند؛ اما اگر در زمان خرید به نکات و تفاوت‌هایی که دارند توجه نکنید ممکن است آن نتیجه‌ای که انتظار دارید را از آن‌ها نگیرید.

انتخاب ساندویچ پانل باید با توجه به عوامل متفاوتی باشد. در ادامه می‌خواهیم در پنج گام به بررسی مواردی بپردازیم که در زمان خرید ساندویچ پنل باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید.

گام به گام تا خرید ساندویچ پانل مناسب

دنیای متنوع ساندویچ پانل‌ها باعث می‌شود گاهی کسانی که حتی چندین سال است تجربه استفاده از آن‌ها را در سازه‌های مختلف دارند نیز دچار اشتباه شوند. برای جلوگیری از این اتفاق می‌خواهیم در پنج گام، بهترین راهنمای خرید ساندویچ پانل را بررسی کنیم.

گام اول؛ شناخت و مقایسه انواع ساندویچ پانل

ساندویچ پانل‌ها براساس نوع ورق‌ جداره‌، هسته فوم عایق و سازه‌ای که برای استفاده در آن بهینه‌سازی‌شده‌اند تقسیم‌بندی می‌شوند. این تقسیم‌بندی به این شکل است:

انواع ساندویچ پانل براساس نوع ورق جداره

بسته به این‌که بودجه مورد نظرتان برای خرید ساندویچ پانل چقدر است و از پنل چه انتظاری دارید می‌توانید ورق‌های مختلفی را برای استفاده به‌عنوان جداره ساندویچ پانل استفاده کنید. هر ورق ویژگی‌ها و خاصیت‌های منحصربه‌خود را دارد. در ادامه این ویژگی‌ها را بررسی می‌کنیم:

  • ساندویچ پانل با ورق آلومینیوم: ورق آلومینیوم هم مقاومت بالاتری در برابر خوردگی و پوسیدگی دارد و هم منعطف‌تر است، البته همین انعطاف‌پذیری بالا باعث کاهش مقاومت آن می‌شود.
  • ساندویچ پانل با ورق آلوزینک: آلوزینک پوششی است که از ترکیب آلومینیوم، روی و سیلیکون تشکیل می‌شود و مقاومتی بسیار خوب در برابر عوامل محیطی برای ورق ایجاد می‌کند. قیمت آن نسبت به آلومینیوم کم‌تر و از گالوانیزه بالاتر است، اما مقاومت آن از هردو بهتر است.
  • ساندویچ پانل PVC: این پنل بیشتر برای پوشش سقف‌های کاذب کاربرد دارد. مقاومت مناسبی دارد و وزن آن هم بسیار پایین است.
  • ساندویچ پانل با ورق گالوانیزه: گالوانیزه ورق بسیار مقاومی است اما انعطاف‌پذیری کمی دارد و در برابر خوردگی مقاومت متوسطی دارد.

انواع ساندویچ پانل براساس فوم عایق

فوم عایق یا هسته مرکزی پانل بخش مهم دیگری است که در تعیین کاربرد ساندویچ پانل نقش به‌سزایی دارد. ویژگی‌های هرکدام از فوم‌ها را در ادامه می‌خوانید:

  • فوم پلی اورتان یا پلی یورتان؛ پرمصرف‌ترین فوم در هسته عایق ساندویچ پانل‌ها پلی اورتان است. از ویژگی‌های مهم آن باید به مقاومت خوب در برابر آتش و حرارت و عایق‌بندی رطوبتی مناسب اشاره کرد.
  • فوم پلی استایرن؛ این فوم همان یونولیت است که به دلیل وزن پایین و مقاومت مناسب طرفداران خود را دارد.
  • فوم پشم سنگ؛ یا پشم معدنی که برپایه مواد طبیعی و سنگ‌های آتش‌فشانی تولید می‌شود. از همین‌رو قیمت بالایی دارد اما در برابر آتش بهترین و بیشترین مقاومت را دارد.
  • فوم پشم شیشه؛ یکی از انواع فوم‌های سبک و مقرون‌به‌صرفه است که در سازه‌هایی با نیازهای خاص مانند استودیوها کاربرد بیشتری دارد.

گام دوم؛ تعیین دقیق نیازها و الزامات

برای انتخابی مناسب باید نیازها و الزامات سازه خود را به‌خوبی بشناسید و براساس آن پنل‌‌های مورد نیازتان را انتخاب کنید. نوع پنل‌هایی که نیاز دارید با توجه به سازه شما تغییر می‌کند. پنل‌هایی که برای سردخانه‌‌ها استفاده می‌شود با پنل‌هایی که برای سازه‌های حساس به آتش به‌کار می‌رود متفاوت است.

گام سوم؛ یافتن تولید کننده و عرضه کننده معتبر (مقایسه برندها)

از بین برندهای موجود در بازار، انتخاب یک تولیدکننده باسابقه که کیفیت محصولاتش ثابت شده است می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد. اعتماد به تولیدکنندگان قدیمی مانند ماموت، از چند جهت برای شما مناسب است:

  • آن‌‌‌ها تجربه کافی برای تولید و اجرای محصولات مورد نیاز شما را دارند.
  • احتمال این‌‌که مصالح مورد نیاز شما در انبار این شرکت‌ها موجود نباشد اندک است.
  • شرکت‌های باسابقه به‌نوعی استانداردهای صنعت را تعیین می‌کنند و موارد فنی را به‌طور کامل اجرا می‌کنند.
  • کیفیت مواد استفاد‌ه‌شده در محصولات آن‌ها بسیار بالا است و عمر مفید آن‌ها را بالا می‌برد.

گام چهارم؛ انتخاب و خرید ساندویچ پانل

در این مرحله شما نوع ساندویچ پانلی که نیاز دارید را انتخاب و برند مورد نظرتان را نیز تعیین کرده‌اید. حال نوبت به چگونگی خرید و انتخاب آن می‌رسد.

برای خرید ساندویچ پانل راه‌های مختلفی دارید، یکی ارتباط مستقیم با تولیدکننده است، دیگری ارتباط با نمایندگان هر تولیدکننده و در آخر خرید از منابعی که به‌طور تخصصی امکان خرید و فروش این مصالح نوین فراهم کرده‌اند.

گام پنجم؛ نصب و اجرای ساندویچ پانل

نصب ساندویچ پانل کاری تخصصی و بسیار مهم است. اگر این مرحله توسط نصاب ساندویچ پانل باتجربه انجام نشود به احتمال خیلی زیاد تمام گام‌هایی که تا اینجا برداشته‌اید نابود می‌شود. بهترین کاری که برای یک نصب آسان و بی‌دردسر می‌توانید انجام دهید استفاده از نصابان ساندویچ پانل است که مورد تایید تولیدکننده هستند. نصب ساندویچ پانل اگر به‌درستی و توسط تیم‌های مجرب انجام نشود نه تنها می‌تواند به پنل‌ها آسیب برساند بلکه سازه را نیز دچار مشکل می‌کند.

کیفیت بالا؛ ضامن ماندگاری ساندویچ پانل

ساندویچ پانل‌ها مصالحی نیستند که برای یک سال و دوسال از آ‌ن‌ها استفاده کنید و سپس با مصالحی دیگر تعویض‌شان کنید. آن‌ها برای بیمه‌کردن ساختمان شما در برابر عوامل محیطی آن‌هم برای مدت زمان طولانی ساخته شده‌اند. بنابراین مهم است که ساندویچ پانل انتخابی شما چه کیفیت و چه عملکردی داشته باشد.

استفاده از مواد اولیه درجه یک، ماشین‌آلات به‌روز و نیروهای متخصص و همچنین سابقه درخشان در تولید و نصب انواع ساندویچ پانل‌ باید اصلی‌ترین مواردی باشد که در زمان انتخاب ساندویچ پانل و تولیدکننده آن مدنظر قرار می‌دهید.

شرکت ماموت به‌عنوان اولین و بزرگ‌ترین تولیدکننده ساندویچ پانل در ایران با سابقه‌ای بیش از ۳۰ سال در این حوزه، قطب اصلی تولید محصولات نوین ساختمانی در ایران است. ساندویچ پانل‌های ماموت سال‌های سال است نماد سازه‌ها و ساختمان‌هایی شده‌اند که کیفیت و زیبایی برای آن‌ها بالاترین اولویت را دارد.

شما می‌توانید برای دریافت مشاوره، قیمت و خرید انواع ساندویچ پانل با شماره‌‌های 88109048-021 و 88109053-021 تماس بگیرید یا به سایت panelmammutco.com مراجعه کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته