دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 خرداد 1403 - 10:11

بیمارستان‌ها مولد برق نصب کنند

بیمارستان‌ها مولد برق نصب کنند
مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: با هدف تامین برق پایدار برای همه مشترکان در دوره اوج مصرف تابستان، مولد‌های برق بخش اداری در ساعات اوج بار باید در مدار باشند و بیمارستان‌ها و مراکز حساس موظف به نصب مولد برق برای شرایط اضطراری هستند.
کد خبر : 915333

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، مصطفی رجبی مشهدی افزود: دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، شهرداری‌ها و نهاد‌های عمومی غیردولتی نیز که دارای نیروگاه و مولد‌های برق اضطراری هستند، موظف هستند مطابق ساعات موردنیاز وزارت نیرو نسبت به استفاده از مولد‌های خود تأمین اقدام کنند.

وی با اشاره به الزام مجتمع‌های تجاری و فروشگاه‌های بزرگ در به‌کارگیری مولد‌های اضطراری خود تأمین در بازه زمانی ۱۲ ظهر تا ۶ بعدازظهر هر روز کاری، خاطرنشان کرد: این مراکز ملزم به کاهش میزان برق دریافتی خود از شبکه سراسری در بازه زمانی یاد شده حداقل به‌اندازه بازه زمانی متناظر سال گذشته هستند.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: برای مصارف بخش‌های تجاری بزرگ مازاد بر این میزان در صورت عدم اصلاح و کاهش مصرف پس از دو بار تذکر تعرفه برق برابر با حداکثر نرخ تابلو سبز محاسبه و اعمال خواهد شد.

رجبی مشهدی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی، اصناف و مراکز تجاری باید مولد‌های اضطراری خود را در ساعات اوج مصرف (۱۲ ظهر تا ۶ بعدازظهر) روشن و در ساعات فعالیت سامانه‌های سرمایشی را بر روی دمای ۲۵ درجه تنظیم کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: برق انرژی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته