دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 خرداد 1403 - 10:24

میل به زیبایی از هنر نشئت می‌گیرد

میل به زیبایی از هنر نشئت می‌گیرد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود گفت:‌ میل به‌سوی زیبایی در دامن هنر محقق می‌شود و هنر بازگشت انسان به خود حقیقی است.
کد خبر : 915331

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین صفری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود در مراسم یادواره شهدای دانشجویی شهرستان لنگرود اظهار کرد: زندگی زیباست؛ اما شهادت از آن زیباتر، مگر نه این است که انسان‌ها به دنبال کمال و زیبایی هستند. مرگ آگاهی و فهم آن از دغدغه‌های انسان‌ها بوده که در انتخاب مسیر زیبایی به انسان کمک می‌کند. او در این مسیر به رشد و بالندگی دست پیدا می‌کند و بر این فهم می‌رسد که مرگ پایان حقیقت نیست، مرگ بال و پری دارد اندازه عشق.

وی ادامه داد: گریزی نیست که میل به‌سوی زیبایی در دامن هنر محقق می‌شود و هنر بازگشت انسان به خود حقیقی بوده و شهادت هنر هنرمندانی است که چگونگی رسیدن به حقیقت را رمزگشایی می‌کنند.

وی افزود: شهدا به مانند عارفانند که در حکمت عملی به دایره عرفان مشغول‌اند و یادواره شهدا برای فرشیان است که یاد بیاوریم مقصود ما در این عالم فرصتی جهت آگاهی برای عرشی شدن به‌وسیله خودشناسی و خداشناسی است. چه طریقتی بالاتر از آنکه اسماء و صفات الهی را در خود متجلی کنیم، حال این صفت غفار، رحیم و یا اسم اعظم شهید باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته