دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چرا قیمت نفت کاهشی شد؟

چرا قیمت نفت کاهشی شد؟
با پیش بینی افزایش عرضه نفت به بازار‌های جهانی برای اولین بار از ماه فوریه سال میلادی جاری قیمت نفت دریای برنت کمتر از ۸۰ دلار برای هر بشکه قیمت گذاری شد.
کد خبر : 915237

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، راشاتودی نوشت: آخرین تصمیمات اپک برای میزان عرضه نفت باعث شد که سرمایه گزارش با پیش بینی خطر قریب الوقوع عرضه بیش از حد نفت، قیمت نفت خام را در روزدوشنبه بیش از سه درصد کاهش دهند. در همین راستا برای اولین دفعه از ماه فوریه سال ۲۰۲۴ میلادی قیمت نفت خام برنت در روز دوشنبه با ۳.۵ درصد کاهش ۷۸.۲۹ دلار به ازای هر بشکه تعیین شد. همچنین قیمت نفت خام وست تگزاس اینرترمدیتیت آمریکا نیز با کاهش ۳.۷ درصدی، ۷۴.۱۴ دلار به ازای هر بشکه تعیین شد.

اد اگیلینسکی کارشناس شرکت دیرکسیون در این رابطه گفت: این اتفاق بیش از همه نشات گرفته از تصمیمات اوپک در نشست اخیر است؛ چرا که به نظر می‌رسد برخی از کشور‌ها به تولید نفت خود خواهند افزود و نفت خام بیشتری به بازار‌ها سرازیر می‌شود. در همین رابطه لازم به ذکر است که روز یکشنبه هفته جاری، اپک پلاس تصویب کرد که برنامه کاهش تولید نفت به صورت داوطلبانه و همچنین برنامه‌های گروهی در این زمینه را تمدید کند، اما امکان

در این نشست تصویب شد که برنامه افزایش تولید برای امارات متحده عربی برقرار شود. همچنین ۸ عضو این گروه از جمله عربستان سعودی و روسیه نیز امکان کاهش داوطبانه ۲.۲ میلیون بشکه‌ای نفت را دارند که به تدریج از ماه اکتبر قابل اجرا است. برخی تحلیلگران این تصمیمات اوپک پلاس را با توجه به نرخ بهره وهمچنین افزایش تولید نفت توسط کشور‌های غیر عضو اپک مانند آمریکا، مقدمه‌ای برای کاهش قیمت نفت خام دانستند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: نفت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته