دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 خرداد 1403 - 15:21

عربشاهی: دعوای مدیران پرسپولیس و استقلال تنش هواداران را بیشتر می‌کند/ رقیب سنتی‌تان را خراب نکنید

عربشاهی: دعوای مدیران پرسپولیس و استقلال تنش هواداران را بیشتر می‌کند  رقیب سنتی‌تان را خراب نکنید
پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: مدیران ورزشی به درستی تشخیص می‌دهند که کیفیت فوتبال ما تغییری نکرده است.
کد خبر : 915227

ضیا عربشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص صحبت‌هایی که فرشید سمیعی سرپرست باشگاه استقلال و رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس مطرح کردند و کار به مجادله میان آنها کشیده شد، اظهار کرد: متأسفانه فقط شاهد این بودیم که هر دو طرف بهانه آوردند و خواستند یکدیگر را متهم کنند. مبالغه در کلام را به چشم دیدیم و به گوش شنیدیم. این دعواها چه دردی را از پرسپولیس و استقلال حل می‌کند جز اینکه تنش و جدال را میان هواداران دو تیم بیشتر می‌کند. پرسپولیس و استقلال دولتی بودند و واگذاری آنها به بانک‌ها و شرکت‌های تابعه هلدینگ خلیج‌فارس هم واگذاری به بخش خصوصی نیست. سر خودمان را کلاه نگذاریم، این واگذاری خصولتی است.

قرارداد بازیکنان چگونه نجومی شد؟

وی ادامه داد: وقتی مدیر ورزشی برای باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال نمی‌گذارند نباید هم انتظار داشت که جز انداختن توپ به زمین یکدیگر شاهد مسئله دیگری باشیم. قرارداد بازیکنان چگونه نجومی شد در حالی که تا سه سال پیش یک میلیارد می‌گرفتند؟ اگر رانت وجود نداشت این افزایش عجیب مبالغ قرارداد‌ها هم نبود. مدیر ورزشی به درستی تشخیص می‌دهد که کیفیت فوتبال ما تغییری نکرده که نیاز باشد تا به این اندازه قیمت‌ها بالاتر برود. سمیعی به درویش حمله کرد و در مقابل هم درویش به سمیعی می‌گوید «لهجه‌ات را جراحی کن!» مگر ما همه ایرانی نیستیم که به بخواهیم به لهجه هم بی‌احترامی کنیم؟ از آن طرف سمیعی حرف‌های تندی زد که بدون رعایت احترام بود.

دلیلی ندارید رقیب سنتی‌تان را خراب کنید

پیشکسوت تیم پرسپولیس افزود: اینکه سمیعی زودتر شروع کرد به تند صحبت کردن و درویش با همان ادبیات جواب داد مسئله اصلی نیست. مسئله اینجاست که وقت مردم با دیدن برنامه‌ای تلف شد که در آخر فایده‌ای نداشت جز اینکه عده زیادی از طرفداران دو تیم علیه هم بیشتر و سخت‌تر موضع می‌گیرند و مسلماً بی‌احترامی‌ها افزایش خواهد یافت. هر دو نفر دنبال منافع شخصی‌شان هستند. سمیعی که سرپرست شده و می‌خواهد مدیرعامل شود. درویش هم می‌خواهد بماند و به عنوان مدیرعامل پرسپولیس به کارش ادامه دهد به خصوص که با تغییر مالکیت باشگاه، نیاز دارد تا خود را به مالکان جدید اثبات کند. با عملکرد مثبت خود را ثابت کنید، دلیلی ندارید همدیگر را و رقیب سنتی‌تان را خراب کنید. وقتی حرمت همدیگر را نگه ندارید چه انتظاری باید از هواداران داشت. ایجاد تنش از سوی مدیران استقلال و پرسپولیس فقط باعث درگیری هواداران و تیم در فضای مجازی و ورزشگاه‌ها می‌شود. 

چرا همه حقیقت را نمی‌گویید؟ 

وی با اشاره به اینکه پرسپولیس و استقلال از اشتباه داوری سود و زیان کرده‌اند، تصریح کرد: اشتباه داوری زمانی که ما هم بازی می‌کردیم بود. قبل و بعد از ما هم بوده و پس از این هم خواهد بود. چه دلیلی دارد که داور را عامل قهرمانی یک تیم معرفی کنید؟ منفعت استقلال هم از پرسپولیس در داوری بیشتر بوده ولی باز هم نقش اصلی را خود تیم‌ها داشتند. همان‌طور که ادعا می‌شود گل قهرمانی پرسپولیس آفساید بوده و کارشناسان بی طرف گفتند اگر VAR بود گل آفساید اعلام می‌شد، همان کارشناسان هم گفتند قبل از گل باید برای اعلام پنالتی و دروازه‌بان مس رفسنجان اخراج می‌شد. چرا همه حقیقت را نمی‌گویید؟ ضمناً داور هم حق اشتباه دارد و ما باید فرهنگ خود را درست کنیم، چون با آمدن VAR هم می‌گویند داور به عمد برای رقیب بازی را درآورده است. داوری که در یک سال از قضاوت‌های خود ۱۰۰ میلیون هم نمی‌گیرد و هزاران توهین را می‌شنود. بیایید حق داوران را بدهید که یک صدم فوتبالیست‌ها درآمد ندارند. نباید حق را زیر پا گذاشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته