دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

لزوم توجه به رهنمودهای امام(ره) برای دستیابی به دانشگاه تمدن‌ساز و انسان‌ساز

لزوم توجه به رهنمودهای امام(ره) برای دستیابی به دانشگاه تمدن‌ساز و انسان‌ساز
رئیس دانشگاه پیام نور بر لزوم توجه به رهنمودهای امام(ره) برای دستیابی به دانشگاه تمدن‌ساز و انسان‌ساز تاکید کرد.
کد خبر : 915204

ابراهیم تقی زاده در گفتگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا در خصوص تاثیری گذاری تفکر و سلوک زندگانی امام خمینی (ره) در سبک زندگی جامعه علمی و دانشگاهیان گفت: منویات، توصیه های حکیمانه و راهبردهای امام راحل، چشم انداز مسیر راهی بود که برای کل کشور ایران اسلامی، جهان اسلام و به خصوص دانشگاهیان روشن کردند.

رئیس دانشگاه پیام نور اضافه کرد: برای اینکه بتوانیم این رسالت ها و ماموریت ها را اجرایی کنیم و دانشگاه ها تبدیل به دانشگاه های نسل پنجم و ششم بشوند، باید توجهی به ماموریت های خود دانشگاه ها داشته باشیم.

وی افزود: برای اینکه دانشگاه های تمدن ساز، مکتب ساز و انسان ساز محقق شود، فرمایشات و توصیه های حضرت امام راحل می تواند کمک کننده باشد و چشم انداز را ترسیم کند.

تقی زاده با بیان اینکه قطعا دانشگاهیان می توانند نسبت به اجرای سبک زندگی اجتماعی ایران اسلامی امیدبخش و تاثیرساز باشند، خاطرنشان کرد: معمولا مجموعه های جوامع همیشه به نوع زندگی ها و نوع رفتارهایی که دانشگاهیان و حوزویان دارند، نگاه می کنند که بالاترین معرف و پرورش دهنده نیروهای جوان و مدیران جامعه از همین مراجع علمی حوزوی و آموزشی برمی خیزند و قطعا این میسر نمی شود مگر در اجرای فرامین و توصیه های امام راحلی که در وصیت نامه خودشان این مسیر را ترسیم کردند.

این مسئول دانشگاهی تصریح کرد: ما دانشگاهیان باید رهنمودهای امام راحل را ره توشه مسیر خود قرار دهیم که رهنمودهای ایشان، رسالت ها و تار و‌ پود ماموریت های ما را تشکیل می دهد.

وی گفت: دانشگاهیان برای اینکه بتوانند در همه ابعاد متعدد آموزشی، پژوهشی،علمی، فرهنگی و تربیتی و در راستای شعارهای سال گام بردارند، می توانند ادامه دهنده مسیری باشند که امام برای ما این مسیر را هویدا کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته