دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 خرداد 1403 - 13:37

توجه به ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) به پیشرفت کشور می‌انجامد

توجه به ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) به پیشرفت کشور می‌انجامد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت تأکید کرد: توجه به ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) به پیشرفت کشور و جوانان می‌انجامد.
کد خبر : 915167

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست تبیینی «مکتب شهدای خدمت از دیدگاه حضرت امام خمینی (ره)» با حضور معاونین، کارکنان، استادان و دانشجویان در سالن علامه طباطبایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در ابتدای این نشست گفت: امام خمینی(ره) در روزگاری که دول غرب و شرق فکر می‌کردند پایان دوران دین و خداپرستی است و در سراسر جهان به تبلیغ علیه خداپرستی و دیانت و معنویت و اخلاق پرداخته بودند، به‌عنوان یک فقیه بزرگ و عالم روشن ضمیر، عارف، سیاستمدار و یک انسان هوشمند توانست از پایگاه دین با حمایت مردم در سراسر این سرزمین محافظت کند و پرچم نهضت اسلامی را به اهتزاز درآورد.

سیروس فارسی افزود: ملت ایران با راهبری امام، با تکیه به حق و با وحدت، اتحاد و یکپارچگی توانست دفاع مقدس را به پیروزی برساند و وجب به وجب خاک این سرزمین را از دست متجاوزین باز پس گیرد.

وی عنوان کرد: امام خمینی(ره) در تمام این مراحل موفق و پیروز شد و به‌عنوان رهبری که بر قلوب و افکار مردم راهبری می‌کرد، توانست مردم را در اهداف مقدس انقلاب اسلامی هدایت کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت متذکر شد: بعد از رحلت امام، پرچم هدایت ما در اختیار شخصیتی قرار گرفت که او همان راه و مسیر امام را ادامه داد و توانست در برابر انواع توطئه‌ها کشور، نظام و انقلاب را حراست کند و آن کسی که توانست کشور را هدایت کند و مردم را در مسیر ایستادگی و مقاومت قرار دهد، رهبری معظم انقلاب اسلامی بود.

توجه به ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) به پیشرفت کشور می‌انجامد

فارسی توضیح داد: امروز جمهوری اسلامی به‌عنوان پایگاه ثبات در این منطقه است، کشوری که امروز قدم به قدم قله‌های علم و دانش را فتح می‌کند و دارای عزت و عظمت در سراسر جهان است.

وی به جوانان و نسل‌های جدید این کشور توصیه کرد که با ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) بیشتر آشنا شوند، چراکه این در پیشرفت و در ادامه‌ مسیر به ما کمک خواهد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت به خصوصیات و ویژگی‌های شخصیتی امام راحل اشاره کرد و پاکی و پرهیزگاری، معنویت، لطافت روحی، شجاعت، اعتماد به مردم، وفای به عهد، نظم و وقت‌شناسی، توکل به خدا و صراحت کلام را از جمله این ویژگی‌های امام راحل برشمرد.

سیره و کلام امام خمینی(ره) در جهان رواج دارد

امام جمعه مرودشت هم گفت: امروز راه، سیره و کلام راهگشای امام خمینی(ره) برای ملت ایران و دیگر ملل آزاده جهان، بیش از هر زمان دیگری در جهان رونق و رواج دارد، اصالت انقلاب اسلامی نشئت گرفته از نام و یاد امام خمینی(ره) است و راه امام خمینی(ره) خط نورانی انبیا و اولیای الهی است.
حجت الاسلام مصطفی خاوری افزود: امام خمینی(ره) در زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی خود نگاهی تحولی به دین و کارکرد‌های دین به‌عنوان یک اندیشه مترقی برای اداره جامعه داشت.

توجه به ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) به پیشرفت کشور می‌انجامد

وی در ادامه به نقش و تلاش شهید رئیسی در خدمت به مردم و رفع مشکلات آنان اشاره کرد و خدمت و اعتماد به مردم را از دیدگاه امام (ره) تبیین کرد و گفت: امام همه جا نظر و آرای مردم را در کنار شریعت اسلامی و در چارچوب موازین اسلام به عنوان یک معیار قرار داد.

امام جمعه مرودشت با تأکید بر اهمیت حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری افزود: دشمن تلاش می‌کند که انتخابات را کمرنگ کند، بنابراین اگر ایران قوی می‌خواهیم باید پررنگ در انتخابات شرکت کنیم و در انتخابات هشتم تیر حضور حداکثری داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته