دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس شورای اسلامی شهر تهران؛

نامه رهبری پر محتوا و تکان دهنده بود / کاندیداها از ایجاد تنفر بپرهیزید

نامه رهبری پر محتوا و تکان دهنده بود   کاندیداها از ایجاد تنفر بپرهیزید
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تحولات سیاسی اخیر کشور در جریان ثبت نام کاندیداها برای حضور در انتخابات چهادردهمین دوره ریاست جمهوری خطاب به نامزدها گفت: اخلاق اسلامی در رقابت انتخاباتی را اولویت عمل قرار دهید وطبق توصیه مقام معظم رهبری از هرگونه تخریب بپرهیزید.
کد خبر : 914917
به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و چهل و یکمین جلسه شورای ششم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت، شهدای مدافع حرم و شهید جمهور و همراهان وی، با اشاره به فرارسیدن سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره) و  گرامیداشت یاد و خاطر رهبر کبیر انقلاب اسلامی گفت: قطعاً پیروزی در پیمودن راه امام است. راه امام همان راه امام حسین و انبیاء الهی است. از این رو امیدواریم بتوانیم راهی راکه امام خمینی(ره) برای ملت و کشور ترسیم کرد؛ به خوبی بپیماییم و درسی که از پیروزی انقلاب اسلامی آموختیم و هم اکنون هم ادامه دارد و همچنین تحولی را که امام راحل در دنیا به وجود آورد را با توان بیشتری بتوانیم به نهایت برسانیم و این پرچم اسلام را به دست صاحب اصلی آن حضرت مهدی موعود(عج) برسانیم.
 
وی همچنین با گرامیداشت قیام خونین 15 خرداد 1342 و یاد و خاطر شهدای آن روز با یادآوری اینکه ریشه این قیام دستگیری امام خمینی و انتقال او به تهران بود و همین اقدام رژیم پهلوی موجب شد تا مردم کوچه و بازار دست به یک تظاهرات بی سابقه و گسترده در جای جای ایران، به خصوص در شهر تهران بزنند؛ تصریح کرد: ۱۵ خرداد پایه‌گذار جمهوری اسلامی بوده است؛ رژیم با کشتار فاجعه بار ملت در این روز فکر می کرد توانسته چراغ انقلاب را با گرفتن زهر چشم خاموش کند. اما بعد از ۱۶ سال، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و زلزله ‌ای در دنیا ایجاد کرد که تاکنون ایران اسلامی به عنوان یک قدرت در جهان مطرح است.  
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در ادامه به روز 16 خرداد که به نام روز جهانی محیط زیست در تقویم به ثبت رسیده؛ نگهداشت و توجه ویژه به این مقوله را از اولویت های مهم کشورهای جهان برشمرد و گفت: در خصوص محیط زیست سخنان بسیاری گفته و اقدامات قابل تأملی اجرا شده است، اما همچنان این حوزه نیازمند توجه بیشتری است. امیدواریم نهادهای مردمی و دولتی بتوانند با تلاش بیشتر از این سرمایه ارزشمند زیستی صیانت کنند. چرا که  دنیای امروز و فردای ما وابسته به دنیای محیط زیست است.
 
وی در خصوص ارسال پیام رهبر معظم انقلاب به دانشجویان آمریکایی حامی مردم فلسطین نیز عنوان کرد: محتوای این نامه بسیار پر محتوا و تکان دهنده بود و انعکاس بالایی در سطح جهانی داشت. گرچه قدرت های خبری صهیونیستی در برابر این نامه روشنگرایانه واکنش نشان دادند و از نشر گسترده آن جلوگیری کردند؛ اما دیدیم که در خبرگزاری های مهم دنیا این نامه منتشر شد و در نهایت دیدیم که بعد از  خیزش دانشجویان و اساتید، قشر دانش آموزان هم وارد این عرصه شدند.
 
چمران اضافه کرد: گستردگی چنین جنبش های حمایتی در کشورهای امریکایی و اروپایی از مظلومان فلسطینی، نشان از آن دارد که این یک حرکت بزرگ و عمیق در کشور های غربی رقم خورده و امیدواریم این بیداری مردمی که آغاز شده است بتواند به جایگاه ارزشمندی برسد.
 
وی با ابراز تأسف از استمرار کشتار و قتل عام مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین در غزه و رفح، به دست شقی ترین رژیم جهان، با محکوم کردن بمباران های وحشیانه اسرائیلی ها گفت: متأسفانه خوی ددمنشی و خون آشامی رژیم غاصب صهیونیستی هنوز پایان نپذیزفته به رغم اینکه با مخالفت گسترد ه جهانی روبرو شده به این کشتارها ادامه میدهد.
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه برخی دولت های عربی به ظاهر اقدامات رژیم اسرائیل را محکوم می کنند اما در باطن از او و کشتارها حمایت همه جانبه می کنند و این به مثابه بازی موش و گربه است؛ افزود: قطعاً اگر حمایت های امریکا اگر نباشد، اسرائیل جرات این میزان اقدامات نظامی و این چنین کشتارها را ندارد؛ جرات آن را ندارد تا در مقابل همه مراجع بین المللی با پررویی و گستاخی تمام بیاستد و به جنایات خودش استمرار بخشد.
 
وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: امیدواریم با همت مردم شجاع ومبارز فلسطین و مقاومت جانانه آنها که برگرفته از اعتقادات عمیق الهی و اسلامی آنهاست به پیروزی کامل دست یافته و برخی رهبران کشورهای عربی که خود را به خواب خرگوشی زده اند را بیدار کند.
 
چمران همچنین با تأکید اینکه ما همیشه از ورزش حمایت کرده و خواهیم کرد؛ با تبریک قهرمانی تیم باشگاهی پرسپولیس در لیگ قهرمانی ایران گفت: هردو تیم استقلال و پرسپولیس پایتخت برای ما با ارزشند چرا که ورزش در همه حال موجب ایجاد نشاط و تربیت روح انسانهاست.
 
وی با آرزوی توفیقات روز افزون برای همه ورزشکاران و طرفداران تی م های ورزشی به مقوله مهم اخلاق اسلامی اشاره کرد و در این باره یادآور شد که باید از پرخاشگری های بیجا و بی مورد بپرهیزند؛ متاسفانه این پرخاشگری ها را ما هم در ورزش و هم سیاست می بینیم؛ رقابت سالم همیشه خوب است چرا که موجب ترقی خواهد شد اما پرخاشگری و تخریب عملی ناپسند و زشت است و ایجاد تنفر خواهد کرد.
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تحولات سیاسی اخیر کشور در جریان ثبت نام کاندیداها برای حضور در انتخابات چهادردهمین دوره ریاست جمهوری خطاب به نامزدها گفت: اخلاق اسلامی در رقابت انتخاباتی را اولویت عمل قرار دهید و طبق توصیه مقام معظم رهبری، از هرگونه تخریب بپرهیزید. امیدواریم در مناظرات پیش رو شاهد یک رقابت سالم و گویای انقلاب و در شأن جمهوری اسلامی باشیم و شاهد این باشیم تا اصلح ترین فرد برای پیگیری راه نیمه تمام شهید جمهور آیت الله رییسی، توسط مردم انتخاب شوند.
 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته