دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 خرداد 1403 - 11:06

پویش «باانرژی» برای ورود به اوج بار مصرف برق در ۱۴۰۳

پویش «باانرژی» برای ورود به اوج بار مصرف برق در ۱۴۰۳
"باانرژی" برنامه و پویشی برای فرهنگ‌سازی و آموزش بهینه‌سازی مصرف برق با مشارکت مردم در سراسر کشور است، اجرای این برنامه با هدف اولیه کاهش ۱۵ درصد مصرف برق طی ۲۱ هفته است و امید است پس از سپری شدن این مدت، مصرف بهینه برق جزئی از رفتار روزمره مردم ایران شود.
کد خبر : 914884

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، دهم اردیبهشت ماه بود که پویش "با انرژی" به طور رسمی آغاز به کار کرد، اهداف این پویش تشویق مردم به رعایت مدیریت مصرف برق و آموزش راهکار‌های مدیریت مصرف به کاربران است. این در حالی است که مشترکان خانگی و تجاری بیش از ٨٠ درصد کل مشترکان کشور را تشکیل داده و بیش از ٥٠ درصد از برق را در زمان اوج بار مصرف می‌کنند، هدف از راه‌اندازی این پویش تشویق کردن این گروه از مشترکان به بهینه مصرف کردن این انرژی گران‌بها اعلام شده است.

طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته و برآورد‌های انجام شده این پویش کمک می‌کند تا ۱۵ درصد از میزان مصرف برق طی ۲۱ هفته که ایام اوج بار مصرف هستند، کاهش یابد. "با انرژی" بزرگترین پویش اطلاع رسانی کشور به لحاظ وسعت و مدت زمان است که از سوی صنعت برق اجرایی می‌شود و همه مردم ایران را با ارائه مشوق‌های متنوع صنعت برق برای تابستان، راهکار‌های مصرف بهینه برق و... در بر می‌گیرد.

در این پویش علاوه بر پاداش صرفه‌جویی مشترکان خوش مصرف بیش از ٨٠ میلیون نوع جایزه متنوع پیش‌بینی شده که بین مشترکانی که به طور مستمر مصرف خود را کاهش دهند، قرعه کشی و به آنها اهدا خواهد شد. این در حالی است که پاداش‌های سال گذشته مدیریت مصرف یعنی پاداش مدیریت مصرف به ازاء هر کیلووات ساعت صرفه‌جویی نیز ادامه داشته و مشترکان برق در صورت رعایت مدیریت مصرف کماکان مشمول قبوض رایگان می‌شوند. در نتیجه مشترکان می‌توانند علاوه بر کمک به تامین برق مطمئن و پایدار برای خود و سایر بخش‌ها نظیر صنایع و کشاورزی و همچنین ساکنان مناطق گرمسیر کشور و بیمارستان‌ها، مراکز آموزشی و خدماتی که برای خدمت‌رسانی بدون مشکل، نیازمند برق مطمئن و پایدار هستند؛ از این جوایز ارزنده نیز بهره‌مند شوند.

باید گفت این نخستین باری است که صنعت برق با همکاری و جلب مشارکت جامعه ورزشی، هنری و... کشور به دنبال بهینه‌سازی مصرف برق بوده و امید است که بتواند بخش مهمی از ناترازی را از طریق جلب همراهی مردم کاهش دهد. مشترکان در این پویش و در قالب نرم افزار موبایلی همچنین می‌توانند میــزان تخمینی هزینه برق مصرفی لوازم الکترونیــکی مکان مورد نظر خــــود را بــراساس الگـــوهای پیشنهادی مشاهده و ویرایش کنند، با انتخاب منطقه مورد نظر خود می‌توانند پله‌های مصرف و الگوی مصرف خود را مشاهده کنند و امکان محاسبه مبلغ مصرف مشترکان به ازای میزان مصرف وجود دارد. از طرفی مشترکان با استفاده از آمار‌های مصرفی برای هر قبض، به راحتی امکان مشاهده جایگاه مصرفی خود را دارند و مدیریت بهتری را در مصرف برق و هزینه مصرفی آن خواهند داشت.

امید است پس از سپری شدن ۲۱ هفته اوج بار مصرف برق و با بهره‌مندی مردم از مشوق‌ها و جوایز، مصرف بهینه برق جزئی از رفتار روزمره مردم ایران شود، چراکه این پویش با به‌کارگیری روش‌های مختلف و به کمک رسانه‌ها، سعی دارد بهینه‌سازی مصرف برق را به عنوان یک رفتار دائمی در جامعه نهادینه کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: برق انرژی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته