دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1403 - 16:27

ابلاغ نرخ مصوب بلیت عتبات عالیات در اربعین تا هفته آینده

ابلاغ نرخ مصوب بلیت عتبات عالیات در اربعین تا هفته آینده
سازمان هواپیمایی کشوری اعلام‌کرد: ضوابط بازه زمانی اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ به ویژه در موضوع نرخ مصوب بلیت، از سوی سازمان هواپیمایی کشوری تا هفته آینده به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ خواهد شد.
کد خبر : 914746

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان هواپیمایی کشوری، در مسیر پرواز‌های بین‌المللی تنها مسیری که شرکت‌های هواپیمایی ملزم به رعایت قوانینی مانند نرخ مصوب از سوی سازمان هواپیمایی کشوری هستند، مربوط به مسیر‌های عتبات عالیات در بازه اربعین حسینی است که همه ساله از طریق این سازمان تعیین و به ذینفعان ابلاغ می‌شود.

برپایه اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، ضوابط بازه اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ از سوی این سازمان تا هفته آینده به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ خواهد شد.

همچنین در این ابلاغ مکانیسم عرضه صندلی، فروش بلیت، نرخ مسیر‌ها و سایر الزامات به شرکت‌های هواپیمایی و همه کانال‌های عرضه و فروش بلیت برای اجرا اعلام خواهد شد.

ممنوعیت عرضه چارتری بلیت

در پرواز‌های بازه اربعین حسینی، واگذاری پرواز‌ها از طرف شرکت‌های هواپیمایی به چارترکنندگان و عرضه چارتری بلیت در مسیر عتبات عالیات ممنوع است و عرضه و فروش بلیت باید از طریق کانال‌های شفاف و از طریق عرضه به عموم انجام شود.

این تصمیم با هدف محدود نشدن کانال‌های عرضه و فروش بلیت پرواز‌های اربعین اتخاذ شده است تا با عرضه گسترده بلیت از طریق سیستم‌های رزرواسیون، زائران با سهولت بیشتری به بلیت دسترسی داشته باشند و فعالیت‌های مربوط به نمایش، عرضه و فروش بلیت شفاف بوده و قابل رصد کردن باشد.

به طور مشخص اگر تخلفی در این بازه رخ بدهد، طبق قانون برخورد‌های قانونی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری انجام خواهد شد.

برپایه این گزارش، فروش چارتری در مسیر‌های داخلی به‌جز فرودگا‌های مناطق نفتی و گردشگری قشم و کیش ممنوع است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته