دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بررسی راهکار‌های فناورانه برای رفع چالش‌های نخل خرما

بررسی راهکار‌های فناورانه برای رفع چالش‌های نخل خرما
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان گفت: رویداد استارت‌آپی نخل به‌منظور دستیابی به راهکار‌های فناورانه و نوآورانه برای رفع چالش‌های نخل و خرما برگزار شد.
کد خبر : 914709

بهاره ناصری،‌عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با اشاره به اهداف برگزاری رویداد استارت‌آپی نخل اظهار کرد: این رویداد در زاهدان به‌منظور دستیابی به راهکار‌های فناورانه و نوآورانه برای رفع چالش‌های نخل خرما برگزار شد.

وی افزود: این رویداد با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی استان سیستان و بلوچستان، توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان و سازمان جهاد کشاورزی استان در مرکز آموزش شهید خیابانیان با حضور علاقه‌مندان و صاحبان ایده برگزار شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان عنوان کرد: ازجمله محور‌های این رویداد فناوری‌های نوین در حوزه کنترل بیماری‌ها و آفات، مدیریت هوشمند نخلستان‌ها و IOT، هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین، نهاده‌ها (سم و کود)، فناوری‌های نوین و ایده‌های نو در حوزه فرآوری و بسته‌بندی و ... بود.

ناصری با اشاره به اینکه تیم‌های برگزیده در محور‌های فناوری‌های نوین در بسته‌بندی و فراوری و مبارزه با آفات که از بزرگ‌ترین چالش‌های این حوزه است، ایده‌های نوآورانه خود را ارائه کردند، ادامه داد:‌ پس از مراسم افتتاحیه این رویداد، جلسات مربی‌گری برای تیم‌های شرکت‌کننده تشکیل و سپس تیم‌ها آماده ارائه و در خاتمه این رویداد، ایده‌های تیم‌های شرکت‌کننده ارائه و در نهایت پس از داوری و با نظر هیئت داوران، ۳ تیم به‌عنوان تیم برگزیده انتخاب که از برگزیدگان با اهدای جوایزی تجلیل شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته