دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 خرداد 1395 - 12:58
حجت‌الاسلام ابراهیمیان در گفت‌وگو با آنا:

ماه رمضان جزء بهترین هدایای الهی به جامعه بشریت است/ پرهیز از گناه، برترین اعمال

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران ماه مبارک رمضان را جزء بهترین هدایای الهی به جامعه بشریت خواند و گفت: «ظرف زمانی نزول قرآن در این ماه است و مطابق با فرموده پیامبر اکرم(ص) ماه رحمت و مغفرت الهی است که همه لحظاتش بر لحظات غیر این ماه برتری دارد.»
کد خبر : 91468

حجت‌الاسلام دکتر سید حسین ابراهیمیان در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری آنا با بیان اینکه ماه رمضان بهترین فرصت خودسازی است، تصریح کرد: «هدف حیات انسان برای تعالی و تکامل الهی است و این تعالی زمانی فراهم می‌شود که بستر وجود انسان پاکیزه و طاهر باشد تا برکات و آثار روزه در آن به ثمر بنشیند.»


وی در باره لزوم آشنایی با فلسفه روزه تأکید کرد: «همه دستورات دین مبین اسلام دارای حکمت‌هایی هستند و از جمله روزه‌داری، چراکه در اسلام فوائد زیادی برای روزه گرفتن ذکر شده است، همانند برکات اجتماعی، اقتصادی، تربیتی، بهداشتی و... . اگر انسان فلسفه و حکمت روزه‌داری را بداند، رغبت و انگیزه او را نسبت به ابهام آن، هموارتر و بهتر خواهد ساخت.»


ابراهیمیان «پرهیز از گناه» را از بهترین اعمال این ماه عنوان کرد و افزود: «امیرالمؤمنین علی علیه السلام می‌فرمایند: خدمت رسول خدا عرض کردم: یا رسول الله! برترین اعمال در این ماه چیست؟ آن حضرت فرمودند: یا اباالحسن! برترین اعمال در این ماه، خودداری و پرهیز از گناهان است.»


گفت‌وگو: نوید محسنی


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته