دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان اوقاف کشور:

وقف به توسعه دانش و تجاری‌سازی آن کمک می‌کند

وقف به توسعه دانش و تجاری‌سازی آن کمک می‌کند
رئیس سازمان اوقاف کشور گفت: وقف می‌تواند به توسعه دانش و تجاری‌سازی آن کمک کند؛ چراکه هم وقف نفع خود را می‌برد، هم توسعه علمی و قطع وابستگی و تولید بومی بر اساس دانش بومی را شکل می‌دهد.
کد خبر : 914677

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره نقش وقف در پیشرفت افق‌های علمی اظهار کرد: وقف یک حبس مال توسط واقف خیراندیش است یعنی صاحب این مال، پول و اعیانش را حبس می‌کند برای هدفی که نفع آن را مردم می‌برد، اما نیت خیر و خدایی دارد.

رئیس سازمان اوقاف کشور با بیان اینکه ما در زمان کنونی برای مولدسازی سراغ دانش بنیان‌ها رفتیم، ادامه داد: یعنی وقف می‌تواند برای توسعه دانش و تجاری سازی آن کمک کند که هم وقف نفع خود را ببرد هم توسعه علمی و قطع وابستگی و تولید بومی بر اساس دانش بومی را شکل بدهد.

وی افزود: از طرف دیگر به واقفین نوع و جدید پیشنهاد می‌دهیم که یکی از نیت‌های خیری که دارند، نام علم، توسعه علم و جایزه علمی را ذکر کنند، در سال‌های اخیر برنامه‌های زیادی در این زمینه صورت گرفته که هدف تعالی علمی سرزمین ایران و انقلاب اسلامی ایران و تمدن آینده ایران است.

خاموشی به جایزه البرز نیز اشاره کرد و گفت: از عمر جایزه البرز ۶۲ سال می‌گذرد، اما این واقف خیراندیش کاری کرده که ما هرسال به توسعه کمی جوایز و عمق علمی آن می‌افزاییم. ثمرات آن را جامعه ما در آینده خواهند دید.

وی بیان کرد: کسانی که دارای اختراع و اکتشافی هستند و طرحی نو دارند، به توسعه طرح آنان کمک می‌کنیم که رشته حمایت ادامه دار باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته