دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1403 - 10:35
یادداشت؛

مختصات سمت درست تاریخ در نامه رهبر انقلاب به دانشجویان آمریکایی

مختصات سمت درست تاریخ در نامه رهبر انقلاب به دانشجویان آمریکایی
رهبر انقلاب اسلامی به تازگی در نامه‌ای روشنگرانه، دانشجویان آمریکا را مخاطب قرار دادند، این نامه عمیق ویژگی‌های مهم فراوانی دارد و یکی از این ویژگی‌ها، تعیین مختصات دقیق سمت درست تاریخ است.
کد خبر : 914581

خبرگزاری علم و فناوری آنا - *مجتبی جعفری؛ رهبر انقلاب اسلامی به تازگی در نامه‌ای روشنگرانه، دانشجویان معترض آمریکایی مدافع فلسطین را مخاطب قرار دادند و توصیه‌های حکیمانه‌ای به آنها فرمودند. این نامه عمیق ویژگی‌های فراوانی دارد. یکی از ویژگی‌های مهم این نامه تعیین مختصات دقیق سمت درست تاریخ است که می‌توان برخی از این مختصات را به شرح زیر بیان کرد.

پیشینه افتخارآمیز مبارزه علیه ظالمان و مستکبران به‌ویژه صهیونیست‌های تروریست و رژیم آپارتاید صهیونیستی ازجمله ویژگی‌های سمت درست تاریخ است.

سمت درست تاریخ به همان مقدار که با ظلم ظالمان مخالف بوده با انظلام و ظلم‌پذیری نیز مخالف است.

سمت درست تاریخ حقیقتاً مردمی و عدالت‌خواه بوده؛‌ بنابراین خواهان استقلال فلسطین و بازگشت فلسطین به مالکان اصلی آن و اخراج تروریست‌های وارداتی است. در سمت درست تاریخ وجدان‌های بیدار بشری قرار دارند در هر کجای عالم که باشند با همدلی و همبستگی از مظلومان دفاع کرده و نسل‌کشی مردم مظلوم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی و حمایت آمریکا از آن را محکوم می‌کنند.

همان‌قدر که اهالی سمت درست تاریخ در اقصی نقاط جهان با هم پیوسته و همدل هستند، جبهه کفر و نفاق گسیخته و ناهمدل هستند.

جان گرگان و سگان هر یک جداست

متحد جان‌های شیران خداست

سمت درست تاریخ، اطمینان از آینده روشن و حمایت خداوند در دفاع از این جبهه دارد و بر همین اساس بدون یأس و نومیدی در دفاع از حق پایمردی می‌کند و مطمئن بوده که تاریخ ورق خواهد خورد و حق به حقدار خواهد رسید. سمت درست تاریخ ضمن هماهنگی با فطرت انسان‌ها، مبانی الهی دارد و اصول خود را از کتاب خدا (قرآن) اخذ می‌کند. با توجه به همین نکات، امروز سمت درست تاریخ جبهه گسترده و بین‌المللی مقاومت را تشکیل داده و جبهه کفر و استکبار را به روز سیاه نشانده است.

نامه حکیمانه رهبر انقلاب با معرفی مختصات و مؤلفه‌های سمت درست تاریخ، مؤلفه‌ها و مشخصات جبهه باطل را نیز معرفی می‌کند.

جبهه باطل در ظلم و جنایت هم‌پیمان هستند و با ابزار‌های زر و زور و تزویر به اهداف خود نائل می‌آید. نشانه‌های زورگویی آن، در تجهیز رژیم صهیونیستی به ظالمانه‌ترین سلاح‌ها حتی سلاح اتمی است. نشانه زرسالاری آن، هزینه‌های نجومی در تقویت جبهه باطل بوده؛ نشانه استفاده از تزویر در مسیر خودشان این است که با ابزار رسانه و بنگاه‌های رسانه‌ای خود جای جلاد و شهید را عوض می‌کنند و با بی‌رحمی نسبت به تغییر مفاهیم بشری و ارزش‌های انسانی تا آنجا پیش می‌روند که مردم مظلوم فلسطین را اشغالگر و رژیم کودک کش صهیونیستی را حق جو و حق‌طلب معرفی می‌کنند؛ البته امروز دل‌های آگاه و بیدار متوجه حقیقت شده‌اند؛ اما همگان باید در این مسیر، برای تقویت جبهه حق اقدام کنند و لذا رهبر انقلاب همراهی اساتید دانشگاه‌های آمریکا را مایه قوت قلب دانشجویان می‌دانند.

 امید است جبهه مقاومت با توان بیشتر راه درست را بپیماید و سمت درست تاریخ به هدف غایی خود که همانا عدالت جهانی مهدوی است، برسد.

*مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته