دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1403 - 10:31

آمادگی کامل نیروگاه‌های برق‌آبی برای تولید پایدار در اوج بار مصرف تابستان

آمادگی کامل نیروگاه‌های برق‌آبی برای تولید پایدار در اوج بار مصرف تابستان
نیروگاه‌های برق‌آبی شرکت آب نیرو که 80 درصد برقابی‌های کشور را تشکیل می‌دهند، برای تولید انرژی پاک و تجدیدپذیر در پیک مصرف تابستان در آمادگی کامل به سر می‌برند.
کد خبر : 914577

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت نیرو، روابط عمومی شرکت آب و نیرو طی بیانیه‌ای علام کرد: سد‌ها و نیروگاه‌های شرکت آب و نیرو همزمان با مهار سیلاب، کنترل آب‌های سطحی و جلوگیری از هدر رفت آب و توسعه صنایع مختلف و کشاورزی مناطق مختلف کشور، با انجام بازرسی‌های فنی دوره‌ای و با آمادگی کامل به استقبال پیک مصرف تابستان ۱۴۰۳ و تولید برق پایدار می‌روند.

در این بیانیه با اشاره به وضعیت کنونی مخازن سد‌های در حال بهره‌برداری این شرکت آمده است، از ابتدای سال آبی جاری تاکنون بالغ بر ۱۰ میلیارد متر‌مکعب آب وارد مخازن این سد‌ها شده و علاوه بر ذخیره مناسب آب، به منظور مدیریت بهینه مخازن سدها، نزدیک به ۳۱۰۰ گیگاوات ساعت انرژی تجدیدپذیر و پاک تولید کرده‌اند.

لازم به ذکر است که شرکت آب و نیرو در حدود ۸۰ درصد نیروگاه‌های برق آبی کشور را احداث کرده و هم اینک با ظرفیت آماده تولید حدود ۳۰۰۰ مگاوات، ضمن آمادگی کامل برای ادامه خدمت‌رسانی به مردم شریف ایران، همچون سال‌های گذشته نقش استراتژیک و حساس خود را در تأمین انرژی مطمئن در زمان پیک مصرف و پایداری شبکه برق کشور ایفا خواهد داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آب برق توانیر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته