دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 خرداد 1403 - 19:20

پاداش ۵۰ میلیون تومانی قایقرانی به ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی/ هاشمی: قایقرانی رو به رشد است

پاداش ۵۰ میلیون تومانی قایقرانی به ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی  هاشمی: قایقرانی رو به رشد است
وزیر ورزش و جوانان گفت: باشگاه‌داری در کنار آموزش و پرورش تنها راه نجات ورزش ایران است.
کد خبر : 914522

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، فدراسیون قایقرانی مراسم تجلیل از ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی خود را با حضور وزیر ورزش، معاونان وزارت ورزش و جوانان و مهین فرهادی‌زاد نایب رییس کمیته ملی المپیک در محل هتل المپیک برگزار کرد.

در این مراسم مبلغ 50 میلیون تومان به ورزشکاران و مبلغ 30 میلیون تومان به مربیان اهدا شد.

مهسا جاور، فاطمه مجلل، زینب نوروزی، علی آقا میرزایی، محمدنبی رضایی در المپیک 2024 پاریس و شهلا بهروزی راد، اسلام جاهدی و سعید حسین پور در پارالمپیک 2024 پاریس حضور دارند.

کیومرث هاشمی در حاشیه مراسم اختتامیه لیگ‌های قایقرانی و تجلیل از ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی اظهار کرد: شهادت رئیس جمهور عزیز که انصافاً پشتوانه ورزش ایران بود و یاران او را تسلیت می‌گویم. ورزش پشتوانه بزرگی از دست داد. کمتر از 20 روز پیش بود که رئیس جمهور در جمع قهرمانان حضور یافت و در کمتر از هفت ماه، دو بار مراسم تجلیل از قهرمانان برگزار شد.

وی با اشاره به توجه ویژه شهید رئیسی به ورزش بیان کرد: تأکید رئیس جمهور همیشه بر این بود که خدمتگزاری به ورزشکاران و جامعه پیشکسوتان نباید فراموش شود و امیدوارم بتوانیم خدمتگزار مردم و جامعه ورزش باشیم. به رئیس فدراسیون و هیئت‌های استانی قایقرانی و جامعه قایقرانی تبریک می‌گویم که هفت سهمیه المپیک و پارالمپیک گرفتند. این اتفاق قابل تقدیر است و نشان می‌دهد (قایقرانی ایران) حرکت رو به رشدی دارد.

وزیر ورزش و جوانان با آرزوی موفقیت برای ورزشکارانی که در المپیک و پارالمپیک 2024 شرکت می‌کنند، گفت: مراسم امروز به واسطه اختتامیه لیگ‌ها بوده است. حضور 74 تیم در لیگ‌ها عدد خوبی است. هر چه سیستم باشگاهداری تقویت شود، به ورزش قهرمانی کمک می‌شود. تنها راه نجات ورزش ایران در کنار توجه به آموزش و پرورش، باشگاهداری است. فدراسیون با برگزاری لیگ، استعدادها را شناسایی کند تا تیم‌های ملی قوی داشته باشد.

هاشمی با بیان اینکه وزارت ورزش توجه ویژه‌ای به باشگاهداری دارد‌، خاطرنشان کرد: تا امروز حدود 33 هزار و 700 باشگاه ورزشی در وزارت ورزش ثبت شده است که سه رشته فوتبال، آمادگی جسمانی و بدنسازی، بیشترین باشگاه‌ها را دارند. در طرح آمایش سرزمینی، به دنبال شناسایی استعدادها و ایجاد تشکیلات و ساختار مربوطه هستیم.

وی با بیان اینکه دولت‌ها وظیفه دارند در بخش‌های سخت‌افزاری و مالی کنار ورزش باشند، عنوان کرد: امیدوارم با کمک یکدیگر بتوانیم شرایطی برای توسعه ورزش ایران فراهم کنیم و باید همه کنار هم باشیم. امیدوارم در روزهای آینده شاهد کسب سهمیه‌های بیشتری در المپیک و پارالمپیک باشیم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته