دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ارتقای مشارکت دانشگاهیان در انتخابات

ارتقای مشارکت دانشگاهیان در انتخابات
مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از رايزنی ها و همكاری‌های بيشتری در رابطه با ارتقای مشاركت دانشگاهيان در انتخابات با وزارت كشور و مجموعه های مرتبط خبر داد.
کد خبر : 914507

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستين نشست ستاد انتخابات اين وزارتخانه در معاونت فرهنگي و اجتماعی و با حضور با عبدالحسین کلانتری و عبداله مرادی مدیرکل سیاسی وزارت کشور تشکیل شد.

مهدی بادپا مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اعلام این خبر گفت: در اين نشست هماهنگي هاي اوليه و همچنين بحث و بررسي پيرامون فعال سازي بدنه دانشگاهي در رابطه با مسئله انتخابات انجام گرفت.

وی افزود: در ادامه اين نشست نيز مقرر شد، رايزني ها و همكاري هاي بيشتري در رابطه با ارتقاي مشاركت دانشگاهيان در انتخابات با وزارت كشور و مجموعه هاي مرتبط انجام گيرد.

بادپا تصریح کرد: در نظرسنجی انتخابات ماه‌های گذشته درباره ضریب نفوذ اقشار؛ اساتید دانشگاه بالاترین مرجعیت سیاسی و دانشجویان رده ششم را داشته و از این رو نقش زیادی در تبیین و آگاه سازی جامعه دارند. در روزهای گذشته ستاد انتخابات دانشگاهیان گذشته جهت افزایش مشارکت سیاسی و اجتماعی در وزارت علوم تشکیل شد. راهبرد ما در این ستاد افزایش مشارکت و تلاش در راستای بالابردن سواد سیاسی و آگاه سازی جامعه است که از جمله آن ها می توان به تشکیل کرسی ها و نشست های تخصصی در دانشگاه ها اشاره کرد.

مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: امتحانات پایان ترم دانشگاه ها با برنامه قبلی به قوت خود باقی است و تغییری در زمان برگزاری امتحانات انجام نمی‌شود. همچنین شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی آموزش عالی در وزارت علوم و استانها بصورت منظم تشکیل خواهد شد.

وی افزود: همچنین به پیشنهاد ستاد انتخابات وزارت علوم، بر اساس مهلت اندک یکماهه که تا انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است، جلسات هیئت نظارت بر تشکل‌ها جهت تسریع در بررسی صدور مجوز برنانه های انتخابات ریاست جمهوری به صورت روزانه در دانشگاه ها برگزار شود تا مجوز برنامه ها به صورت سریعتر اتفاق بیفتد.

بادپا بیان کرد: محدودیت زمانی باعث می شود که توجه ویژه ای بر تولید محتوا و کنشگری در فضای مجازی داشته باشیم. همچنین به علت برگزاری امتحانات در دانشگاه ها، نقش خوابگاه ها و نشست‌های دانشجویی در سرای دانشجویی بیشتر خواهد بود؛ لذا از مسئولین دانشگاه ها درخواست می شود سالن یا فضای مناسبی را جهت گعده ها، نشستهای انتخاباتی دانشجویی و تریبون آزاد و پخش مناظرات کاندیداها در اختیار دانشجویان قرار دهند.

گفتني است ستاد انتخابات وزارت علوم، تحقيقات و فناوري براي هدف ارتقاي سطح مشاركت دانشگاهيان در انتخابات و هماهنگي براي ايجاد شور و نشاط انتخاباتي در دانشگاه ها تشكيل شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته