دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دانشگاه خنت بلژیک روابط علمی خود با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد

دانشگاه خنت بلژیک روابط علمی خود با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد
پس از اعمال فشارهای جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا و اروپا برای تحریم کردن رژیم صهیونیستی به علت جنایت‌هایش در غزه، دانشگاه خنت بلژیک تمام روابط و همکاری‌های عملی خود را با دانشگاه‌های این رژیم تعلیق کرد.
کد خبر : 914505

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، تارنمای شبکه VRT 1 بلژیک امروز (جمعه) گزارش داد درحالی که معترضان خواستار بایکوت کامل اسرائیل هستند و تحصن همچنان ادامه دارد، دانشگاه خنت همکاری دانشگاهی با تل آویو را تعلیق کرده است.

بر اساس این گزارش، دانشگاه خنت اعلام کرد که تمام همکاری و پروژه‌های مشترکی که در حال حاضر با موسسه‌های تحقیقاتی و دانشگاه‌های اسرائیل دارد را متوقف خواهد کرد.

با این حال فعالان حامی فلسطین که بیش از سه هفته است در ساختمان دانشگاه تحصن کرده اند، با این اقدام هم راضی نشدند. آنها می‌خواهند که دانشگاه خنت همچنین همکاری با شرکت‌های رژیم صهیونیستی را نیز متوقف کند.

تحت فشار فعالان حامی فلسطین و با توجه به توصیه‌های جدید کمیته حقوق بشر دانشگاه، این موسسه آموزشی تصمیم گرفته است که تمام همکاری‌های جاری با دانشگاه‌ها، کالج‌ها و سایر موسسات تحقیقاتی رژیم صهیونیستی را نیز به حالت تعلیق در آورد.

دانشگاه خنت دو هفته پیش نیز رابطه خود را با سه موسسه آموزشی یا پژوهشی صهیونیستی قطع کرد زیرا کمیته حقوق بشر این دانشگاه گفته بود که این موسسات در تولید موادی که به ارتش اسرائیل ارائه می‌شود، نقش دارند یا متعلق به مقامات اسرائیلی هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته