دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

زلفی گل: گرنت ویژه برای اعضای هیئت علمی سرآمد آموزشی لحاظ شود

زلفی گل: گرنت ویژه برای اعضای هیئت علمی سرآمد آموزشی لحاظ شود
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همانند پژوهانه، اعضای هیئت علمی یک درصد و دو درصد بین المللی؛ پژوهانه ویژه آموزش برای اعضای هیئت علمی سرآمد لحاظ شود.
کد خبر : 914490

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدعلی زلفی‌گل در نشست هم‌اندیشی و همفکری معاونان آموزشی دانشگاه‌های استان تهران و دانشگاه‌های معین استان‌ها با حوزه معاونت آموزشی وزارت علوم گفت: فعالیت پایه‌ای و زیربنایی دانشگاه آموزش است و در پژوهش نیز ما پژوهش آموزش محور را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: حوزه آموزش حوزه آیین‌نامه و ضوابط است و رعایت چارچوب قوانین در این حوزه، انسجام و نظم‌بخشی را به سایر حوزه‌های دانشگاه‌ها منتقل می‌کند.

وزیر علوم با اشاره به تصویب پایه‌های تشویقی برای اعضای هیئت علمی و اجرای آن از سال گذشته گفت: در ابلاغ این آیین‌نامه‌ها مثل فعالیت حوزه آموزش دقیق و شفاف عمل کردیم و الزامات حرفه‌ای دریافت تشویق را به صراحت در شیوه نامه آوردیم.

دو برنامه تحولی حوزه آموزش از دیدگاه وزیر علوم

وزیر علوم در این نشست تدوین طرح بورس صنعت برای دانشجویان و پذیرش دانشجو به شیوه استادمحور را دو طرح مهم تحولی در معاونت آموزشی وزارت علوم اعلام کرد و خواهان استمرار و توسعه آنها شد.

وی تاکید کرد: طرح بورس صنعت هم در راستای رفع نیاز‌های جامعه است و هم با ایجاد امید و انگیزه نسبت به آینده، باعث حفظ نخبگان در کشور می‌شود.

زلفی‌گل طرح پذیرش به شیوه استادمحور را طرح مهمی دانست که باعث می‌شود اساتید بر اساس سامانه نان از میان استعداد‌های برتر دانشجو پذیرش می‌کنند و رساله و پایان نامه دانشجو نیز بر اساس نیاز سامانه نان از آغاز تحصیل مشخص می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد: روزی برسد طرح پذیرش دانشجو به شیوه استادمحور از مقطع دکتری به مقطع کارشناسی ارشد تسری یابد و هر دانشجویی بتواند بر اساس عضو هیئت علمی که علاقه‌مند به فعالیت علمی با اوست، رشته تحصیلی را در هر یک از دانشگاه‌های کشور انتخاب کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان این نشست، با بیان اینکه تغییر و جابجایی در مدیریت‌ها موجب پویایی در مجموعه می‌شود و لزوماً هر تغییری دلیل بر نارضایتی از عملکرد نیست، از زحمات و تلاش‌های قاسم عموعابدینی، معاون آموزشی سابق وزارت علوم با اهدای لوح سپاس قدردانی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته