دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برپایی مراسم دعای کمیل در مکه با حضور گسترده زائران ایرانی

برپایی مراسم دعای کمیل در مکه با حضور گسترده زائران ایرانی
مراسم پرفیض و معنوی دعای کمیل با حضور گسترده زائران ایرانی بیت‌الله الحرام در مکه مکرمه برگزار شد.
کد خبر : 914466

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در این مراسم که شامگاه پنجشنبه (۱۰ خرداد) در هتل «ویولت» شهر مکه برگزار شد، جمع زیادی از زائران بیت‌الله الحرام حضور داشتند و دعای پرفیض و روح‌بخش کمیل را حاج مهدی سلحشور، از مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) قرائت کرد.

در ابتدای این مراسم، خلیل سواری، از قاریان عضو کاروان قرآنی «نور» اعزامی به سرزمین وحی، آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کرد. حجت‌الاسلام محمد میرزامحمدی، از خطیبان بعثه مقام معظم رهبری سخنران دعای کمیل مکه بود که با اشاره به آثار و فضیلت خواندن دعای کمیل اظهار داشت: بزرگان و علمای دین، دعای کمیل را به دلیل محتوای غنی و معنوی آن، بهترین دعا دانسته‌اند، به طوری که این دعا را «انسان الأدعیه» نامیده‌اند، یعنی اشرف و برترین دعاها، همانند جایگاهی که انسان در میان مخلوقات هستی دارد.

وی با اشاره به این که یکی از ویژگی‌های برجسته دعای کمیل، تأکید آن بر رحمت و بخشندگی الهی است، گفت: دعای کمیل را امام علی (ع) در شب جمعه‌ای که مصادف با نیمه شعبان بود، در حالت تضرع در سجده خواندند.

حجت‌الاسلام میرزامحمدی گفت: کمیل بن زیاد النخعی که مردی شجاع و سلحشور و زاهدی عابد بود، از قرائت این دعا توسط امام علی (ع) به شدت منقلب شد و امیرالمؤمنین (ع) نیز این دعا را به کمیل آموخت.

وی در پایان بر ضرورت انس با این دعای پرمعنا تأکید و تصریح کرد: خداوند متعال سه پاداش برای خوانندگان این دعا قرار داده که شامل آمرزش گناهان، توسعه رزق مادی و معنوی و به فرموده امام علی (ع) در امان ماندن انسان از شر ظالمان است.

در پایان این مراسم، حاج مهدی سلحشور از ذاکران و مداحان اهل بیت (ع)، فراز‌های دعای روح‌بخش و معنوی کمیل را قرائت کرد و در رثای خاندان عصمت و طهارت به مرثیه‌سرایی پرداخت. بر پایه این گزارش، همانند این مراسم در دیگر هتل‌های محل اسکان زائران ایرانی در مکه مکرمه نیز به صورت خودجوش برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته