دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

۵۰ هزار قلم داروی نایاب پیوند عضو در تهران کشف شد

۵۰ هزار قلم داروی نایاب پیوند عضو در تهران کشف شد
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری عاملان فروش دارو‌های غیرمجاز در فضای مجازی و کشف ۵۰ هزار قلم داروی نایاب پیوند عضو خبر داد.
کد خبر : 914456

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،  داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری عاملان فروش دارو‌های غیرمجاز در فضای مجازی خبر داد و گفت: از متهمین دستگیر شده بیش از ۵۰ هزار قلم انواع داروی نایاب و کمیاب با ارزش ریالی حدود ۱۵ میلیارد تومان کشف شد که قسمت عمده‌ این دارو‌ها مربوط به پیوند عضو است.

 رئیس پلیس فتا در تهران بزرگ در تشریح این خبر اظهار کرد: به دنبال دریافت گزارشاتی مبنی بر فروش دارو‌های غیرمجاز و دارو‌های نایاب و کمیاب در فضای مجازی توسط فرد یا افرادی ناشناس تحقیقات سایبری پلیس فتا آغاز شد و پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان کرد: در اولین اقدام کارآگاهان سایبری پلیس فتا پایتخت مشخص شد یک کانال تلگرامی با بیش از پانصدهزار نفر مخاطب در حال فروش دارو‌های پیوند عضو و دیگر دارو‌های نایاب است.

وی خاطرنشان کرد: در گام دوم تحقیقات پرونده با تلاش شبانه روزی پلیس و بررسی‌های علمی و تخصصی هویت گردانندگان کانال به دست آمد و مشخص شد آنها با ارتباط گسترده‌ای که از طریق شغل و رشته خود دارد دارو‌های سقط جنین و دارو‌های پیوند عضو را بصورت غیرقانونی از مراجع رسمی توزیع خارج کرده و ضمن نگهداری آنها در انبار‌های غیرمجاز با قیمت‌های گزاف در فضای مجازی به فروش می‌رساندند.

رئیس پلیس فتا پایتخت بیان کرد: پس از شناسایی هویت مجرمین و تشریفات قضایی، متهمین در محل اختفای خود دستگیر شدند و انبار آنها با بیش از ۵۰ هزار قلم انواع داروی نایاب کشف و ضبط شد.

معظمی گودرزی با اشاره به اینکه خط قرمز پلیس سلامت مردم است، افزود: پلیس فتا با حضور مستمر و شبانه روزی در فضای مجازی با کسانی که جان و مال مردم را بازیچه اهداف شوم خود قرار می‌دهند، مطابق قانون برخورد خواهد کرد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به اینکه مصرف برخی دارو‌ها بدون دستور پزشک می‌تواند مرگ آور باشد به شهروندان توصیه کرد: علاوه بر اینکه مصرف خودسرانه دارو می‌تواند آسیب‌های بسیاری جدی در پی داشته باشد، امکان ارائه دارو‌های تقلبی و تاریخ گذشته نیز در فضای مجازی متصور است، حتما هرگونه دارو و مواد بهداشتی از مراجع رسمی، داروخانه‌ها یا مراکز بهداشت تهیه و با هماهنگی پزشک مصرف شود، شهروندان می‌توانند برای اعلام هرگونه موارد مشکوک از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir اقدام کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته