دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1403 - 18:31
در آیین گرامیداشت شهید رئیسی و همراهانش مطرح شد؛

ابراز همدردی گوترش با ملت ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد+ فیلم

ابراز همدردی گوترش با ملت ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد+ فیلم
دبیرکل سازمان ملل متحد در آیین گرامیداشت شهید رئیسی و همراهانش گفت: در این شرایط دشوار، همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای بیش از هر زمان دیگری حیاتی است و سازمان ملل متحد در کنار مردم و تلاش آنها برای صلح، توسعه و آزادی‌های بنیادین می‌ایستد.
کد خبر : 914444

به گزارش خبرنگار سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  آنتونیو گوترش امروز (پنجشنبه) در آیین گرامیداشت شهید رئیس و همراهانش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار کرد: تنها چند روز پس از حادثه غم‌انگیز ۱۹ می‌ که جان عالیجناب سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران و همچنین عالیجناب آقای حسین امیرعبداللهیان و ۷ نفر دیگر را گرفت گردهم آمده‌ایم.

وی افزود: می‌خواهم از این فرصت استفاده کرده و مراتب تسلیت خود را به خانواده‌های جانباختگان، دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران ابراز نمایم.

دبیرکل سازمان ملل گفت: تنها ساعتی پیش از درگذشت جناب رئیس جمهور رئیسی پروژه مشترکی بین دو کشور ایران و آذربایجان در حال نهایی شدن بود. در این شرایط دشوار همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای بیش از هر زمان دیگری حیاتی است و سازمان ملل متحد در کنار مردم و تلاش آنها برای صلح، توسعه و آزادی‌های بنیادین می‌ایستد.

گوترش در پایان اظهار کرد: همچنین عمیق‌ترین مراتب تسلیت خود را به دولت‌ها و مردم سراسر جهان ابراز می‌کنم.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته