دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1403 - 18:28

رفع نیاز‌ فناورانه صنایع و ایجاد کسب و کار‌های نوپا با چاشنی صدرا

رفع نیاز‌ فناورانه صنایع و ایجاد کسب و کار‌های نوپا با چاشنی صدرا
رئیس دانشگاه آزاد شهرقدس گفت: به منظور رفع نیاز‌های فناورانه صنایع و ایجاد کسب و کار‌های نوپا، تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه این دانشگاه، فرمانداری شهرقدس و دفتر شهرک‌های صنعتی شهرقدس امضا شد.
کد خبر : 914442

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا به پیشنهاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس همزمان با برگزاری رویداد صدرا در این دانشگاه، تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه بین دانشگاه آزاد شهرقدس، فرمانداری شهرقدس و دفتر شهرک‌های صنعتی شهرقدس به منظور طراحی و پیاده‌سازی سامانه «کسب و کار» منعقد شد.

حامد افشاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس با ابراز خشنودی از تعامل بین دانشگاه و شرکت شهرک‌های صنعتی و مجموعه فرمانداری شهرقدس در این‌باره به خبرنگار آنا گفت: یکی از وظایف دانشگاه کمک به حل مسائل و مشکلات صنایع است و مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد‌های شهرقدس، ملارد، صفادشت و دانشکده مهارتی اندیشه می‌تواند فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، تحقیقاتی و فناوری مشترکی را با شهرک‌های صنعتی و سایر ادارات ونهاد‌های شهرستان داشته باشد.

تفاهم‌‌نامه‌ای برای رفع نیاز‌ فناورانه صنایع و ایجاد کسب و کار‌های نوپا

این مقام مسول هدف اساسی طراحی این سامانه را معرفی محصولات و خدمات کسب و کار‌های شهرقدس عنوان کرد و گفت: ثبت افراد جویای کار و توانایی‌های آنها، آموزش‌های مهارت محور مورد نیاز کسب و کار‌ها به افراد جویای کار، ارتباط دوطرفه بین کسب و کار‌ها business to business, ارتباط بین کسب و کار‌ها و افراد جویای کار جهت استخدام از اهداف این تفاهم‌نامه‌ است.

وی افزود: اجرای پروژه‌های مشترک تحقیقاتی با صنایع یکی از فرصت‌های عالی برای دانشگاه آزاد اسلامی است و دانشگاه در موضوعات مرتبط علمی، آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی آمادگی تعامل با شرکت شهرک‌های صنعتی برای رفع مشکلات آمادگی همکاری لازم را دارد و دراین مسیر باید از حمایت فرمانداری بهره‌مند شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد‌های شهرقدس، ملارد، صفادشت و دانشکده مهارتی اندیشه به اهداف این تفاهم‌ نامه اشاره کرد و گفت: استفاده از توانایی­‌های علمی و توسعه همکاری­‌های تحقیقاتی، فناوری و نوآوری، آموزشی و پژوهشی طرفین به منظور برطرف کردن نیاز‌های فناورانه صنایع و ایجاد کسب و کار‌های نوپا باید به صورت ویژه در اولویت قرار گیرد.

افشاری یادآور شد: اقدامات فنی و طراحی پروژه طراحی و پیاده سازی سامانه کسب و کار برعهده دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس است و فرمانداری و شهرک‌های صنعتی حامی این پروژه هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته