دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 خرداد 1403 - 15:55
پس از ثبت نام در انتخابات؛

همتی: همچنان امیدوار به آینده هستم/امروز دیگر زمان آزمون و خطا نیست

همتی: همچنان امیدوار به آینده هستم امروز دیگر زمان آزمون و خطا نیست
عبدالناصر همتی رئیس اسبق بانک مرکزی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز همچنان امیدوار به آینده هستم. امیدواری من هر روز بیشتر می‌شود.
کد خبر : 914429

به گزارش خبرنگار سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالناصر همّتی رئیس اسبق بانک مرکزی با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ثبت نام کرد.

وی پس از ثبت نام در چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در حضور خبرنگاران اولین بیانیه انتخاباتی خود را قرائت کرد.

بر اساس این گزارش، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم شریف ایران سه سال پیش هنگام ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، به یک نکته‌ای اشاره کردم آن نکته این بود که امروز جایگاه اقتصادی کشور و رفاه و آسایش ملت بزرگ ایران همتراز با همت، فداکاری، شجاعت تلاش و صبوری آنها نیست و هیچ امری مهم‌تر از معیشت و رفاه مردم شریف ایران نمی‌باشد.

بعد از سه سال امروز درستی آن گفته‌ها را شما با تمام وجود خود درک می‌کنید. تورم سرسام آور و افسار گسیخته این دوره، کاهش شدید ارزش پول ملی تشدید ناترازی های جدی در شبکه بانکی و ادامه تحریم‌های ظالمانه امکان رشد و توسعه اساسی کشور را بشدت محدود کرده است.

در این سال‌ها سطوح فقر بشدت افزایش یافته و قدرت خرید شما مردم به کمتر از نصف کاهش پیدا کرده است. همزمان رانت‌ها و فساد گسترده عده‌ای را هر روز فربه‌تر و توزیع درآمد را به نقطه‌ای بحرانی رسانده است.

من آمده ام که بگویم امروز همچنان امیدوار به آینده هستم. با دیدن جوانان تحصیل کرده و آماده کار و اشتیاق زنان و مردان ایرانی جهت فردای بهتر برای خود و فرزندانشان، امیدواری من هر روز بیشتر می‌شود.

آینده این کشور در دست جوانانی است که به دنبال یک زندگی با عزت و همراه با رفاه، بدون دغدغه‌های بیهوده سیاسی هستند، جوانانی که به حق اصلاح امور را از مسئولان می‌خواهند.

امروز دیگر زمان آزمون و خطا نیست. مردم انتظار دارند که مسئولان بدون شعار زدگی و بازی با الفاظ امورات اقتصادی آنها را ساماندهی کنند. امروز دیگر زمان شعارهای بی حاصل و وعده‌های تو خالی نیست. امروز شما و من می‌دانیم که تنها راه اصلاح امور مشارکت فعال شما در انتخابات و رأی قاطع شما به توقف روندهایی است که اوضاع اقتصادی کشور را به مرزهای بحرانی رسانده است.

من به پشتوانه رأی، شما متعهد به اصلاح امور در بدنه اجرایی کشور، با هدف حذف فرآیندهای فساد خیز و تورم زا هستم. تکیه من بر همکاری با تمام نهادهای حاکمیتی و جناح‌های سیاسی برای انجام اصلاحات اقتصادی و قراردادن کشور در مسیر رشد و شکوفایی اقتصاد، خواهد بود. با انجام اصلاحات مورد نظر، تورم قطعاً کاهش یافته و امید و انگیزه برای سرمایه گذاری در کشور دوباره جان می‌گیرد. حتی در شرایط تحریم هم با تصمیمات درستی در حوزه اقتصاد کلان می‌توان میزان بازنده بودن، مردم خصوصاً حقوق بگیران در اقتصاد را کاهش داد.

نگاه کنترل مردم باید به اعتماد به مردم تغییر کند تحریم یک واقعیت که منکران آن هم آن را احساس می‌کنند. برای رفع تحریم باید توافق ملی ایجاد شود و برای خنثی سازی تحریم باید کاسبان تحریم را از دسترسی به ثروت و سرمایه ملی و قدرت خرید مردم دور کرد. تجربه‌های چهل ساله مدیریتی من در بخشهای مختلف گواه بر این است که تنها با همکاری و استفاده از نیروهای کارآمد و دوری از تنشهای بیهوده سیاسی و استفاده از یافته‌های علم اقتصاد می‌توان شرایط اقتصادی شما مردم را بهبود بخشید.

تمام تلاش من تعامل با همسایگان، گسترش روابط اقتصادی با همه کشورهایی که به نوعی در خدمت منافع ملی ما قرار می‌گیرند و تکیه بر دیپلماسی ورزیده و چابک برای رفع تحریم‌ها و گشایش مراودات با دنیا خواهد بود. در روزهای آینده برنامه جامع من در پیش روی شما خواهد بود، امیدوارم با مشارکت خود در انتخابات امکان اجرا شدن این برنامه را فراهم کرده و کشور را در ریل رشد و پیشرفت قرار دهید.

عبدالناصر همتی

۱۱ خرداد ۱۴۰۳

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته