دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1403 - 15:29
با حضور اسلامی در اصفهان انجام شد؛

بهره‌برداری از مرکز پرتو فرآیند ایران مرکزی/ منطقه هسته‌ای اصفهان به نام شهید رئیسی نامگذاری شد

بهره‌برداری از مرکز پرتو فرآیند ایران مرکزی  منطقه هسته‌ای اصفهان به نام شهید رئیسی نامگذاری شد
مرکز پرتو فرآیند ایران مرکزی در اصفهان با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و جمعی از مدیران و متخصصان صنعت هسته‌ای به بهره‌برداری رسید و منطقه هسته‌ای اصفهان به نام «شهید آیت‌الله رئیسی» نامگذاری شد.
کد خبر : 914414

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در آستانه فرارسیدن چهاردهم خرداد؛ سالروز رحلت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت و نیز شهید آیت الله دکتر بهشتی و شهدای دادگستری استان اصفهان در شهر اصفهان برگزار شد.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در این آیین با گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی و شهیدان خدمت اظهار کرد: یکی از محور‌های بسیار مهم دوران ریاست جمهوری آیت الله رئیسی که با رهنمود‌های مقام معظم رهبری مدظله العالی همراه بود؛ موضوع ارتقای مدیریت حوزه روابط بین‌الملل جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان محسوب می‌شود.

وی افزود: در دولت سیزدهم شاهد دیپلماسی کارآمد و موثر در برابر اقدامات جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی بودیم که در این دولت و با تکیه بر این نوع دیپلماسی، ارتباطات موثر در مقابل رژیم  غاصب صهیونیستی با قدرت و صلابت انجام گرفت.

بهره‌برداری از مرکز پرتو فرآیند ایران مرکزی در اصفهان

مرکز پرتو فرآیند ایران مرکزی (اصفهان) ظهر روز پنجشنبه، دهم خرداد ماه با حضور محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و جمعی از مدیران و متخصصان صنعت هسته‌ای،‌ خیام‌نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، مرتضوی استاندار اصفهان و برخی از مسئولان استانی به بهره‌برداری رسید.

مرکز پرتو فرآیند ایران مرکزی (اصفهان) به عنوان مرکز پرتودهی مجهز به سامانه خودحفاظ گاما ساخت ایران مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

در مرکز پرتو فرآیند ایران مرکزی (اصفهان) محصولاتی مانند حبوبات، غلات، گیاهان دارویی و برخی از خشکبار پرتودهی خواهد شد.

این مرکز علاوه بر ارایه خدمات روزانه و متداول به بخش کشاورزی، قادر به پشتیبانی از فعالیت‌های تحقیقاتی و فناورانه است.مراحل احداث این مرکز نظیر ساخت جایگاه استقرار سامانه پرتودهی، استخر بارگذاری، بهسازی سوله و فضای پیرامونی، ساخت سیستم‌های انتقال محصول در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شده است.

منطقه هسته‌ای اصفهان به نام «شهید آیت‌الله رئیسی» نامگذاری شد

به پاس قدردانی از پشتیبانی‌ها و عنایات ویژه رئیس‌جمهور شهید حضرت آیت‌ الله سیدابراهیم رئیسی نسبت به صنعت و فناوری هسته‌ای و نیز حمایت از دستاوردهای سازمان انرژی اتمی ایران، منطقه هسته‌ای در استان اصفهان با حضور محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و جمعی از مدیران و متخصصان صنعت هسته‌ای،‌ خیام‌نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، مرتضوی استاندار اصفهان و برخی از مسئولان استانی به نام « شهید آیت الله رئیسی» نامگذاری شد.

در این مراسم که ظهر امروز پنجشنبه ۱۰ خردادماه برگزار شد، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، جمعی از معاونان و مدیران ارشد صنعت هسته‌ای،‌ مرتضوی استاندار اصفهان و برخی از مسئولان استانی حضور داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته