دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 خرداد 1403 - 11:48
در گفت و گو با آنا

شیری: بازیکنان پرسپولیس فکر کنند داور هم با تیم حریف است! /اوسمار کیفیت خودش را ثابت کرد

شیری: بازیکنان پرسپولیس فکر کنند داور هم با تیم حریف است!  اوسمار کیفیت خودش را ثابت کرد
بازیکن سابق پرسپولیس گفت: نمی‌توان گفت که اشتباه داوران یک تیم را قهرمان کرده که به دور از انصاف است.
کد خبر : 914398

مجتبی شیری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره اینکه سرنوشت قهرمانی در بیست و سومین دوره لیگ برتر به هفته آخر کشیده شد، اظهار کرد: بازی‌های سرنوشت سازی برای دو تیم پرسپولیس و استقلال باقی مانده و آخرین فینال در مسیر قهرمانی است. بازی‌های قابل قبولی که در هفته‌های اخیر از پرسپولیس دیدیم بار دیگر ثابت کرد که شخصیت قهرمانی دارد و بی دلیل پرافتخارترین تیم ایران نشده است. این فرصت به پرسپولیس داده شده تا جشن قهرمانی را در حضور حداکثری هوادارانش جشن بگیرد و به جامی که استحقاقش را دارد برسد. قطعاً مس رفسنجان هم تیم خوبی است، اما برای قهرمانی تنها راه برنده شدن است و باید از سد این حریف خوب گذشت.

وی یادآور شد: پرسپولیس به چیزی جز قهرمانی فکر نمی‌کند و باید برابر مس رفسنجان هم برنده بازی باشد. تمرکز تیم باید روی مسائل فنی باشد و اصلاً به مسائل و موارد حاشیه‌ای توجه نکنند. جنگ قهرمانی پرسپولیس درون زمین است و بیرون زمین جنگیدن هم انرژی تیم را می‌گیرد هم فایده‌ای ندارد. بازیکنان همیشه با این تفکر بازی کند که داور با تیم حریف است. باید آن قدر قوی و پر تلاش ظاهر شد که اگر داور به اشتباه سوت زد و سهواً به نفع حریف گرفت هم تأثیری بر نتیجه پایانی نداشته باشد. اشتباه داوری در طول فصل برای هر تیمی رخ داده و نبود VAR هم به چنین اشتباهاتی دامن زده است. همه تیم‌های از اشتباهات داوری منتفع و متضرر شده‌اند و اشتباه داوری جزئی از فوتبال است، اما نمی‌توان گفت که اشتباه داوران تیمی را قهرمان کرده که به دور از انصاف است.

بازیکن سابق پرسپولیس در مورد تمدید قرارداد اوسمار عنوان کرد: انتظار از اوسمار رسیدن به قهرمانی بود و جز این هم نمی‌توانست باشد. یک پیروزی تا قهرمانی باقی مانده و سرمربی تیم ثابت کرد کیفیت فنی بالایی دارد. شناخت کافی از تیم دارد و بازی‌هایی هم که از تیم می‌بینیم مورد قبول هواداران است. اوسمار نشان داد که کیفیت لازم را برای سرمربیگری در پرسپولیس دارد و تمدید قرارداد با او به مدیریت باشگاه برمی‌گردد. به نظرم حالا که تیم را به یک‌قدمی قهرمانی رسانده و احتمالاً به این هدف مهم می‌رسد، هدفی جز تمدید قرارداد او نباید وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته