دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1403 - 10:35
مدیر‌کل گمرک انزلی:

بهره‌گیری از فرصت‌های صادراتی نیازمند کار مطالعاتی است

بهره‌گیری از فرصت‌های صادراتی نیازمند کار مطالعاتی است
برزگر گفت: بهره‌گیری از فرصت‌های صادراتی نیازمند انجام کار مطالعاتی توسط جامعه دانشگاهی و دانش‌آموختگان است.
کد خبر : 914354

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، صادق برزگر، ناظر ستاد گمرکات استان گیلان و مدیر‌کل گمرک انزلی در مراسم اختتامیه رویداد صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی اظهار کرد: گمرک جمهوری اسلامی ایران متولی اجرای قوانین و مقررات، ابلاغیه ۳۸ دستگاه و سازمان و کنوانسیون‌های ثبت‌شده (بالغ بر ۸۰ کنوانسیون) در مبادی مرزی بوده و مناطق آزاد از جمله این مبادی هستند.

وی ادامه داد: مبادی مهم از جمله بندرانزلی را در استان گیلان داریم و منطقه آزاد کاسپین با دارا بودن بالغ بر ۲۰۰ شرکت تولیدی و گردشگری شکل گرفته و ظرفیت بسیار مناسبی برای استان به شمار می‌رود.

مدیر‌کل گمرک انزلی با اشاره به وجود ظرفیت‌هایی نظیر گمرک انزلی، حوزه گمرکی منطقه آزاد کاسپین، بندر آستارا و مرز زمینی و ریلی آستارا در استان گیلان، افزود: گیلان در حوزه تجارت روند رو به رشدی دارد و ما سال گذشته ۵ میلیون تن ورود و خروج کالا در تمامی رویه‌های گمرکی استان داشتیم.

برزگر با تأکید بر اینکه وفاق و هماهنگی میان سازمان‌های مربوطه موجب توسعه تولید و تجارت می‌شود، اضافه کرد: این اتفاق نیازمند برنامه‌ریزی و برنامه اجرایی استراتژیک است. فرصت‌های صادراتی فراوانی در کشور و استان گیلان داریم که استفاده از این فرصت‌ها نیازمند کار مطالعاتی بوده و بی‌شک این مطالعه باید توسط جامعه دانشگاهی، دانشجویان و دانش‌آموختگان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه برای کشور هزینه تلقی نمی‌شود و درآمدزا است، گف: وقتی کاری انجام می‌شود، نیازمند پیگیری است و پس از برگزاری رویداد صدرا نیز نباید فرصت‌های ایجادشده در بستر این رویداد به حال خود رها شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته