دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1403 - 09:56

آغاز بررسی اعتبارنامه منتخبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

آغاز بررسی اعتبارنامه منتخبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی امروز گفت که بررسی اعتبارنامه منتخبان دوازدهمین دوره مجلس از ساعت ۸ به صورت غیررسمی آغاز شد.
کد خبر : 914350

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سومین جلسه علنی دوازدهمین مجلس شورای اسلامی صبح امروز (پنجشنبه دهم خرداد ماه) به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس قوه مقننه و با حضور ۲۷۴ نماینده آغاز شد.

رسیدگی و تصویب اعتبارنامه منتخبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دستورکار منتخبان مجلس قرار دارد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در ابتدای این جلسه گفت که نشست مجلس از ساعت ۸ به صورت غیر رسمی آغاز شده بود.

به گزارش آنا، شعب پانزده‌گانه جهت بررسی اعتبارنامه منتخابان مجلس دوازدهم در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه اعتبارنامه منتخبان را بررسی کرده و منتخبان نیز تا پایان وقت اداری روز (چهارشنبه نهم خرداد ماه) فرصت اعتراض به گزارش شعب درباره اعتبارنامه خود را داشتند.

لازم به ذکر است که در صورتی منتخبان به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تلقی می‌شوند که اعتبارنامه آنها در پارلمان به تصویب رسیده باشد.

روال بررسی اعتبارنامه منتخبان به موجب آیین نامه داخلی مجلس این گونه است که هر شعبه باید حداکثر ظرف مدت سه‌روز کاری گزارش تأیید آن دسته از اعتبارنامه‌ها را که معترض ندارند، به‌صورت یک‌جا به هیأت رئیسه ارسال کند تا برای تصمیم‌گیری مجلس در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته