دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

توصیه سرپرست حجاج ایرانی به جانبازان چه بود؟

توصیه سرپرست حجاج ایرانی به جانبازان چه بود؟
حجت‌الاسلام نواب علاوه بر بازدید از هتل محل اقامت کاروان ویژه جانبازان حج ۱۴۰۳ از آنان خواست تا در جوار حرم نبوی با خود عهد ببندند تا تحقق یکی از اخلاقیات و سیره پیامبر(ص) را به‌عنوان سوغات ببرند و همراه خود داشته باشند.
کد خبر : 914344

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید عبدالفتاح نواب» سرپرست حجاج ایرانی به‌همراه «سید عباس حسینی» رئیس سازمان حج و زیارت امروز (چهارشنبه، ۹ خرداد) با حضور در محل اقامت کاروان ویژه حج جانبازان در هتل «مدینه الجدیده» با زائرین جانباز دیدار و گفت‌وگو کرد. 

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب و آقای حسینی در این دیدار صمیمانه، فرصتی را در کنار جانبازان و همراهانشان به گفتگو گذرانده و پای صحبت چند تن از جانبازان نشستند. در بخشی از این دیدار، جانبازان در مدح سید و سالار شهیدان نوحه‌ای را هم‌خوانی کردند. 

در این دیدار، نواب در سخنانی با اشاره به اینکه فرصت حضور در حرم نبوی و جنت‌البقیع را باید غنیمت دانست، اظهار داشت: خستگی برای جانبازان، عزیزانی که در راه اسلام و میهن از جان خود گذشتند، معنا ندارد. 

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به سیره پیامبر (ص)، از جانبازان خواست که در حرم نبوی و بقیع با خود عهد ببندند تا سیره پیامبر اسلام (ص) را سوغات ببرند و همراه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه زائران در هنگام حضور در شهر پیامبر (ص) باید مراقب باشند که درگیر ظواهر نشوند. یکی از آموزه‌های پیامبر اکرم (ص) را به‌عنوان «محمد امین» امانت‌داری در دورانی عنوان کرد که جاهلیت بابت غارت‌هایشان به خود افتخار می‌کردند. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: امانت‌داری مصادیق فراوانی دارد و یکی از اصلی‌ترین ارکان امانت‌داری، نظام است که امام خیمنی (ره) آن را بر دوش ما نهادند. همچنین حفظ خانواده و سلامتی,، از دیگر موضوعاتی هستند که باید به آن توجه شود. 

در بخش دیگر این دیدار، «سید عباس حسینی» رئیس سازمان حج و زیارت پرسش‌های جانبازان را شنید و ضمن بیان توضیحاتی در پاسخ به آنها یاد‌آور شد در عملیات حج امسال تلاش شده است تا به دور از رفاه زدگی انجام شود. 

کاروان ۹۰ نفره جانبازان و همراهانشان از زائران مدینه‌اول هستند که روز دوشنبه (هفتم خرداد) وارد شهر پیامبر (ص) شدند و روز‌های نخست ورودشان به مدینةالنبی را در جوار گنبد خضرا و قبور ائمه مظلوم بقیع (ع) می‌گذرانند. 

برنامه بازدید مسئولان حوزه حج و زیارت از کاروان جانبازان با صحبت تنی چند از جانبازان، سخنان سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت و گرفتن عکس یادگاری همراه بود. 

در کاروان ویژه جانبازان که از ۱۲ استان کشورند دو بانوی جانباز و یک نفر جانباز اهل تسنن نیز حضور دارند که با همراهانشان به این سفر معنوی اعزام شده‌اند.

در این دیدار، «زهرا طاهریان» متخصص پاتولوژی ضمن تشکر از خدماتی که مسئولان حج و زیارت ارائه کرده‌اند، اظهار داشت: من در سن ۵ سالگی در ارومیه جانباز شدم و اکنون این توفیق نصیبم شده است تا در قالب کاروان ویژه جانبازان به زیارت حرم نبوی و بقیع مشرف شوم. 

همچنین اسماعیل پَرمَوز هم که از جانبازان قطع نخاعی دوران هشت سال دفاع مقدس و اهل سنت است با تشکر از شیوه رفتار مسئولان حوزه حج و زیارت گفت: من سال ۱۳۶۲ در منطقه قلاویزان از ناحیه کمر مجروح شدم و اکنون که به این سفر آمده‌ام بسیار خوشحالم؛ چراکه با توجه به شرایطی که دارم خدمات دلسوزانه‌ای را دریافت می‌کنم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته