دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

واکنش سرپرست حجاج ایرانی به اخراج خبرنگاران ایرانی از عربستان

واکنش سرپرست حجاج ایرانی به اخراج خبرنگاران ایرانی از عربستان
در نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت،حجت الاسلام والمسلمین نواب از ورود بیش از نیمی از حجاج کشورمان به سرزمین وحی از آغاز عملیات حج خبر داد.
کد خبر : 914323

به گزارش خبرنگار دین و آیین خبرگزاری علم و فناوری آنا،  دراین نشست که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب برگزار شد، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی ابراز امیدواری کرد که باقیمانده زائران کشورمان به آرامی و سهولت وارد سرزمین وحی شود و با حجی مقبول به سلامتی به کشور بازگردند. 

در ادامه این جلسه رئیس ستاد مدینه تعداد زائرانی را که از آغاز عملیات حج در 24 اردیبهشت ماه تاکنون وارد شهر پیامبر شدند حدود 32400  نفر اعلام کرد. 

به گفته وی این زائران در قالب 233 کاروان با 140 پرواز وارد شهر پیامبر شده و به زیارت حرم نبوی و جنت البقیع مشرف شدند. 

علی اصغری تعداد زائران حاضر در مدینه را بیش از 10 هزار نفر عنوان کرد و گفت: 25500  زائر تاکنون به زیارت روضه شریف مشرف شدند و بیش از 27000 نفر هم از فرصت زیارت دوره استفاده کردند و 381 هزار پرس غذا نیز در دو آشپزخانه مرکزی در این شهر برای تغذیه زائران طبخ و توزیع شده است. 

در پایان این جلسه، دکتر ناصر روستا مسئول ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت درمدینه  به فعالیت درمانگاههای 24 ساعته و 16 ساعته و مرکزی در شهر پیامبر برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران ایرانی اشاره کرد و با اشاره به راهکارهای انجام شده برای کاهش تعداد مراجعان به درمانگاه 16 ساعته ، شرایط کلی را روان و آرام توصیف کرد. 

در ادامه این جلسه مسئولان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران از اقدامات و پیگیری های انجام شده در موضوع دستگیری  گروه رسانه ای صدا و سیما و بازگرداندن این گروه به کشور گزارش داد و گفت: با وجود پیگیری ها در سطوح مختلف این گروه را دیشب به فرودگاه منتقل و به کشور بازگرداندند. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه تا آنجا که اطلاع دارم این اقدام برای اولین بار اتفاق افتاده، اظهار داشت: زائران سوال می کنند مگر این گروه چه کرده اند که عربستان این گروه را دستگیر و به کشور بازگرداند؟

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته