دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1403 - 16:31

احتمال تغییر ۳۰ درصد از سرفصل دروس صنعتی در دانشگاه آزاد مسجدسلیمان

احتمال تغییر  ۳۰ درصد از سرفصل دروس صنعتی در دانشگاه آزاد مسجدسلیمان
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان گفت: این واحد دانشگاهی این قابلیت را دارد که برای همکاری با صنعت و رفع مشکلات صنعت، ۳۰ درصد از سرفصل دروس مربوط به هر رشته صنعتی را با توجه به نیاز و پیشنهاد صنعت تغییر دهد.
کد خبر : 914289

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین رویداد نمایشگاهی صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان در راستای اهداف بالادستی دانشگاه آزاد اسلامی و تحقق منویات مقام معظم رهبری در بیانات گام دوم انقلاب گشایش یافت.

عباس شیرمردی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان در آیین آغاز این رویداد با اشاره به تغییرات رویکردی در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اخیر از آموزش صفر در حوزه تعامل با جامعه و صنعت به سمت مهارت‌آموزی و کارآفرینی و افزایش توانمندی و تبدیل علم به ثروت و در نهایت تحقق دانشگاه نسل چهارم تغییر یافته است.

وی افزود: در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های توسعه کشور همچنین اسناد بالادستی و سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی باید برای محقق شدن منویات مقام معظم رهبری در بیانات گام دوم انقلاب، به‌منظور ایجاد پیوند بهتر بین صنعت و دانشگاه در راستای تبدیل دانایی به توانایی گام‌های محکمی برداشته شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان درباره رویداد صدرا، گفت:‌ در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی ۱۰ محور وجود دارد که این رویداد به دو محور،«توسعه فناوری و نوآوری و کارآفرینی» و ارتقای کیفیت، کارآمدی و بهره‌وری دوره‌های تحصیلی مربوط است.

شیرمردی اضافه کرد: رویداد صدرا فرصتی خوبی برای تبلیغ، بازاریابی محصولات و معرفی صنعت‌کاران و همچنین شناسایی دانشجویان توانمند و معرفی به صنعت به‌منظور آموزش تخصصی‌تر و تأمین نیروی کار آینده است.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان این قابلیت را دارد که برای همکاری با صنعت و رفع مشکلات صنعت، ۳۰ درصد از سرفصل دروس مربوط به هر رشته صنعتی را با توجه به نیاز و پیشنهاد صنعت تغییر دهد. با برق منطقه‌ای خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد تفاهم‌نامه‌ای منعقد کردیم که دانشجویان توانمند طرحی در این صنعت بگذرانند و بعد از اتمام طرح جذب صنعت برق شود که با موفقیت انجام شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان ابراز امیدواری کرد که رویداد صدرا برای حرکت در راستای منویات مقام معظم رهبری درباره کارآفرینی و امیدآفرینی، نقطه آغاز خوبی باشد.

به گزارش آنا، رویداد نمایشگاهی «صدرا» (صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان با برپایی ۱۲ غرفه توسط شرکت‌های صنعتی و خدماتی و هنرآفرینان صنایع‌دستی از بین دانشجویان و فعالین شهرستان، از ۹ خرداد ۱۴۰۳ به مدت دو روز در سالن ورزشی شهدای دانشجوی این واحد دانشگاهی راه‌اندازی و آماده بازدید علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته