دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1403 - 15:34
فلسطین و مقاومت در منظومه فکری امام خمینی (ره)؛

باقری کنی: جریان مقاومت الهام گرفته از انقلاب اسلامی است/ صهیونیست‌ها در عرصه سیاسی منفور شده‌اند

باقری کنی: جریان مقاومت الهام گرفته از انقلاب اسلامی است  صهیونیست‌ها در عرصه سیاسی منفور شده‌اند
سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه جریان مقاومت الهام گرفته از انقلاب اسلامی است، گفت: جریان مقاومت به حدی از بلوغ رسیده است که خود مستقلاً تصمیم می‌گیرد و عمل می‌کند.
کد خبر : 914272

به گزارش خبرنگار سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی باقری در مراسم گرامیداشت سالگرد رحلت امام خمینی (ره)، بنیانگذار انقلاب اسلامی با عنوان «فلسطین و مقاومت در منظومه فکری امام خمینی (ره)» در حرم امام خمینی (ره) با بیان این که استقلال یعنی صیانت از هویت ملت ایران، در ادامه افزود: این استقلال برای ما قدرت ایجاد کردن است و از همه قدرت‌ها موثرتر است.

سرپرست وزارت امور خارجه  در بخشی از صحبت‌های خود در این نشست با بیان این که امام (ره) یک ایدئولوگ بزرگ بودند و کارکرد بسیار مهم ایشان ورود دین به حاکمیت بود، گفت: امام خمینی (ره) در عرصه داخلی بنیانگذار نهاد جمهوری اسلامی بودند. در عرصه سیاست خارجی بنیانگذار سیاست نرم نه شرقی، نه غربی و در عرصه بین‌الملل بنیانگذار جریان مقاومت بودند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) دارای ویژگی‌های کم نظیری بودند، اگر نگوییم بی‌نظیر، تصریح کرد: امام خمینی دین را وارد حاکمیت کردند و در حقیقت این گزاره در این فرایند ثابت شد که ورود دین به حاکمیت موجب کارآمدی حاکمیت می‌شود.

باقری با بیان اینکه امام خمینی سیاست خارجی مبتنی بر تفکر دینی را در این حوزه وارد کردند، ادامه داد: بنیان تفکر امام در عرصه سیاست خارجی استقلال است و این گران‌سنگ‌ترین هدیه امام در عرصه سیاست خارجی است.

وی با اشاره به تعریف استقلال از نگاه امام خمینی (ره) گفت: ایشان در این ارتباط بر موضوع صیانت از هویت ملت ایران تاکید داشتند.

این دیپلمات ارشد کشورمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تاثیر انقلاب اسلامی و اندیشه‌های امام در ایجاد جریان مقاومت در منطقه اشاره کرد و گفت: جریان مقاومت الهام گرفته از انقلاب اسلامی است، گرچه غربی‌ها و دشمنان می‌خواهند اینگونه القا کنند که جریان مقاومت یک جریان وابسته به ایران است در صورتی که این‌گونه نیست و جریان مقاومت، امتداد تشعشع نور انقلاب اسلامی است.

سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان این که جریان مقاومت هر کدام در واحد جغرافیایی خود مستقلاً تصمیم می‌گیرند و عمل می‌کنند، گفت: جریان مقاومت به حدی از بلوغ رسیده است که خود مستقلاً تصمیم می‌گیرد و عمل می‌کند.

وی با اشاره به اثرات جریان مقاومت بر تحولات منطقه و با بیان اینکه این اثرات بر همه مشخص است، ادامه داد: کسی تصور نمی‌کرد که طوفان الاقصی اتفاق بیفتد و اکنون بعد از هشت ماه از این تحولات، مردم مظلوم و مقتدر غزه سربلند ایستاده باشند و صهیونیست‌ها شکست خورده باشند، آنها در عرصه سیاسی منفور شده‌اند و تعداد قابل توجهی از کشور‌ها رابطه خود را با این رژیم قطع کرده‌اند.

باقری همچنین با اشاره به وضعیت رژیم صهیونیستی در عرصه حقوقی و اقدام آفریقای جنوبی در اعلام شکایت از این رژیم با عنوان انجام  جنایت جنگی اصلی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه در دادگاه لاهه و و حمایت قابل توجهی از کشور‌ها از این اقدام آفریقای جنوبی و همچنین درخواست یک دادستان دیوان بین‌المللی کیفری مبنی بر صدور حکم  دستگیری مقامات رژیم صهیونیستی به اتهام انجام جنایت جنگی خاطرنشان کرد: در عرصه دیپلماسی عمومی نیز آبرو و حیثیتی برای صهیونیست‌ها نمانده است. ما اکنون می‌بینیم که نه فقط در جهان اسلام بلکه در کشور‌های اروپایی و آمریکا نیز وضعیت این رژیم در بین افکار عمومی و دانشجویان چگونه است.

باقری با بیان اینکه اینها همه دستاورد‌ها میراث یک مرد بزرگی است که قرن‌ها جلوتر از تاریخ بود، خاطرنشان کرد: ما با افتخار اعلام می‌کنیم که در عصر خمینی زیستیم، سرباز خمینی بودیم و سرباز خامنه‌ای  باقی خواهیم ماند.

وی در ادامه صحبت‌های خود در این نشست گفت: ما سربازان کوچک و سرافراز در دستگاه سیاست خارجی به این ابر مرد بزرگ تاریخ قول می دهیم که در پیروی و تبعیت از اوامر و دستورات ولی امرمان در مسیر تحقق اهداف سیاست خارجی که مهمترین آن حفظ استقلال است ، لحظه‌ای تردید نمی‌کنیم ، ما از خداوند می‌خواهیم که به ما فهم و درکی از مسئولیت بدهد که بتوانیم راه درست را تشخیص دهیم و جسارتی به ما بدهد که اقدام درست را  انجام دهیم.

سرپرست وزارت خارجه در ابتدای سخنان خود ضمن عرض تسلیت به دلیل شهادت رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و همراهانشان گفت: در طول چهار و نیم دهه گذشته هر موقع  چنین  صدمات و خسارت‌هایی به کشور ما وارد  شده  است، توکل ما بر خدای متعال بوده است و مردم ما با اتحاد، انسجام و همبستگی از این شرایط عبور کرده‌ و تهدیدها را تبدیل به فرصت کرده‌اند و دشمنان ما هیچ‌گاه نتوانسته‌اند از رهگذر  این صدمات چیزی عاید خود کنند، هرچند از دست رفتن این عزیزان برای ما خسارت بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته