دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کاهش مزاحمت‌های تلفنی اورژانس تهران/ گسترش اورژانس به مناطق محروم و حاشیه‌ای

کاهش مزاحمت‌های تلفنی اورژانس تهران  گسترش اورژانس به مناطق محروم و حاشیه‌ای
رئیس اورژانس تهران از توسعه و گسترش اورژانس به مناطق محروم و حاشیه‌ای تهران خبر داد.
کد خبر : 914269

محمد اسماعیل توکلی رئیس سازمان اورژانس کشور در نشست خبری که امروز در سازمان اورژانس استان تهران برگزار شد گفت: شهید رئیسی به طور مکرر پیگیر مسائل در سازمان اورژانس استان تهران بودند. پس از ۱۷سال اورژانس مناطق محروم و روستا‌های استان تهران راه‌اندازی شد به طوری که اکنون روستا‌ها نیز از تمامی خدمات اورژانس استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: برای اولین بار در دولیت شهید رئیسی زمان رسیدن اورژانس به ۱۵دقیقه و موتورلانس به ۹ دقیقه رسیده است درحالی که در گذشته زمان رسیدن حدود ۲۰دقیقه بود. رئیس جمهور شهید، یکی از ارکان اصلی و مهم در این موفقیت بود.

رئیس اورژانس استان تهران افزود: از ابتدای دولت رئیس جمهور شهید حدود ۳۰دستگاه موتورلانس وارد چرخه شد. در حال حاضر حدود ۲۶۰دستگار موتورلانس ارائه خدمت می‌کنند.

توکلی مطرح کرد: در یک ساله گذشته حدود دو میلیون ۶۰۰ هزار تماس با اورژانس استان تهران گرفته شده است. علاوه بر آن روزانه بیش از ۱۱هزار مزاحمت تلفنی ثبت می‌شود که این عدد بسیار قابل توجه است. لازم به ذکر است که تعداد مزاحمت‌های تلفی حدود ۵۰درصد کاهش داشته است.

 توکلی در رابطه با تمهیدات در نظر گرفته شده برای مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) گفت: از تاریخ ۱۳ تا ۱۵ خرداد، ۲۸۰۰ نیروی اورژانس صرفا در حرم مطهر امام (ره) ارائه خدمات خواهند کرد. دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، تهران و شهید بهشتی در استان تهران و دانشگاه علوم پزشکی البرز، جهرم و اصفهان در زمینه نظارت بر اقلام غذایی و بهداشتی که در ایستگاه‌های موجود در مسیر به سازمان اورژانس کمک خواهند کرد.

وی ادامه داد: ۳ بیمارستان صحرایی، ۱۰ درمانگاه سیار، ۲ درمانگاه ثابت به مردم ارائه خدمت خواهند کرد.


توکلی در پایان افزود: ۳۰۰ دستگاه آمبولانس و ۲ پایگاه بال‌ثابت آماده باش برای خدمت رسانی به شرکت‌کنندگان در مراسم خواهند بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته