دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1403 - 13:05

تفاوت مکتب انسانی و دینی چیست؟

تفاوت مکتب انسانی و دینی چیست؟
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز گفت: تفاوت مکتب انسانی و دینی در این است که مکتب دینی ریشه در وحی دارد و هیچ اختراعی در آن اتفاق نمی‌افتد؛ اما در مکتب انسانی اختراع اتفاق می‌افتد.
کد خبر : 914181

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ علیرضا بیابان نورد، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در یکی از کارگاه‌های سومین دوره از طرح حامیم ویژه دانشجویان منتخب فرهنگی واحدهای دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان فارس با عنوان«درس آموزان مکتب امامان انقلاب» که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان برگزار شد با تبیین مکتب امام خمینی(ره) اظهار کرد:‌ دو مکتب غربی_شرقی(انسانی و دینی) داریم. تفاوت مکتب انسانی و دینی در این است که مکتب دینی ریشه در وحی دارد و هیچ اختراعی در آن اتفاق نمی‌افتد؛ اما در مکتب انسانی اختراع اتفاق می‌افتد.

وی افزود:‌ مهم‌ترین ویژگی مکتب‌ها این است که در آن چه انسان‌هایی تربیت شده‌اند و چه دستاورد‌هایی دارند. مهم‌ترین ویژگی مکتب امام خمینی(ره) تبدیل ایده به عمل است. مکتب امام(ره) ابعاد گوناگونی دارد و یکی از مهم‌ترین آنها بعد عقلانیت بوده که ریشه در دین و دیانت دارد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز روابط در مکاتب را نیز دسته‌بندی کرد و ادامه داد: مکاتب از دیدگاه مختلف شامل دو نوع ارتباط هستند، یکی ارتباط ابزاری که به دنبال سود شخصی است، دیگری نوع ارتباطی که حس نوع‌دوستی در آن شاخص و مهم بوده که در اسلام این دو در کنار هم و لازمه یکدیگر هستند.

هدف اصلی برگزاری دوره حامیم تقویت کار تشکیلاتی است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم در دانشگاه آزاد اسلامی فارس نیز گفت: نگاه به دانشگاه نگاه یک خانواده بوده که از استادان، کارکنان و دانشجویان با جمعیتی بزرگ تشکیل می‌شود. کار فرهنگی یک الگو و راهکار منسجم و تشکیلاتی بوده و هدف اصلی برگزاری این دوره حامیم تقویت کار تشکیلاتی است.

حجت‌الاسلام مهدی یعقوبی با تبیین اهداف برپایی سه دوره از طرح حلقه‌های میانی، حامبم؛ بیان کرد: هدف آغاز دوره‌ای بوده که ادامه خواهد داشت و این راه در حقیقت آغاز راه به سوی آینده است.

تفاوت مکتب انسانی و دینی چیست؟

وی تداوم موفقیت‌های انقلاب را با کار تشکیلاتی گره خورده دانست و عنوان کرد:‌ بار عظیم تداوم انقلاب بر دوش تداوم کار تشکیلاتی است که این مهم برای ساخت آینده کشور ضروری و قطعی بوده و امیدواریم با الگویی که حضرت امام برای ما ترسیم کرده‌اند بتوانیم زمینه ظهور را فراهم کنیم.

امیر وکیلی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان نیز با اشاره به انتخابات پیش‌رو مطرح کرد:باید همگی به‌ویژه دانشگاهیان رهنمود‌های رهبر انقلاب را سرلوحه کارمان قرار دهیم و در ادامه مسیر پیشرفت کشور حرکت کنیم.

به گزارش آنا، این دوره با حضور دانشجویان در آرامگاه شهدای گمنام آرمیده در دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و ادای احترام با ساحت این عزیزان آغاز شد. در این دوره یک‌روزه دانشجویان شرکت‌کننده به تفکیک خواهران و برادران در کلاس‌های آموزشی و کارگاه‌های مختلف با عنوانی همانند دانشجو و قرائت‌های مختلف از دین، دانشجو و زندگی آینده، دانشجو و هوش اخلاقی، دانشجو و روش زندگی؛ حضور یافته و ضمن بهره‌مندی از مطالب ارائه‌شده توسط استادان دوره به مشارکت در مباحث مربوطه پرداختند و در پایان به برگزیدگان مسابقات حضوری و فعالان اردو جوایز و هدایایی اهدا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته