دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پاسخ مسئولان به برخی از گلایه‌های زائران حج تمتع ۱۴۰۳

پاسخ مسئولان به برخی از گلایه‌های زائران حج تمتع ۱۴۰۳
مسئولان حج و زیارت با حضور در جمع زائران بیت‌الله الحرام در یکی از هتل‌های مدینه منوره پیشنهاد‌های آنان را با صبر و حوصله شنیده و به گلایه‌ها پاسخ دادند.
کد خبر : 914116

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به همراه سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت امروزسه‌شنبه (۸ خرداد) سرزده از هتل «زوارالعالمی» محل اسکان ۶ کاروان از استان‌های خراسان رضوی، اصفهان و مرکزی بازدید کرد. در این هتل حدود ۸۵۰ زائر اقامت دارند. سرپرست حجاج ایرانی از نزدیک با زائران کشورمان و مدیران و کارگزاران حج که درحال ارائه خدمات به حجاج بودند به گفتگو پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب درحالی وارد هتل «زوارالعالمی» واقع در نزدیکی مرقد نبی مکرم اسلام شد که زائران پس از بازگشت از نمازظهر مسجدالنبی در غذا خوری هتل مشغول صرف ناهار بودند. جمعیت حاضر در غذا خوری با دیدن نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، از جای خود بلند شدند و از خدمات ارائه شده از سوی مسئولان حج تشکر کردند. یکی از زائران در خواست کرد تا زمینه دسترسی به خدمات پزشکی با سهولت بیشتری فراهم شود و امکانی برای جابجایی زائرانی که به دلیل بیماری توان کمتری دارند تدبیر گردد که اعلام شد تسهیلات برای موارد ضروری پیش بینی شده است.

همچنین تعدادی از روحانیون کاروان‌ها و بانوان زائر ضمن گلایه از رفتار برخی از مأموران کشور میزبان درخواست کردند تا اینگونه رفتار به مسئولان ذی ربط در کشور میزبان که بر تسهیل امور زائران تاکید دارند، منتقل شود. همچنین آنان درخواست کردند تا امکان افزایش مدت زمان حضورکاروان‌ها در مدینه و روضه شریف (ص) پیگیری وتدبیر شود.

علاوه براین چند نفر از زائران از کیفیت غذا گله داشتند که مسئولان حج با صبر و حوصله ضمن پذیرفتن برخی از کاستی‌ها یادآور شدند که برخی از این موارد به قوانین و ضوابط کشور میزبان مربوط است که در مورد همه زائران اعمال می‌شود.

در بخش دیگر این بازدید تعدادی از زائران خواستند تا سلامشان به مقام معظم رهبری رسانده شود واعزام افراد کهنسال که فیش حج در سال ۸۶ تهیه کردند و همچنان در نوبت تشرف قرار دارند مورد توجه قرار گیرد که در این ارتباط توضیحات در خصوص چرخه اعزام زائران ارائه و تاکید شد مجموعه حج و زیارت با کاهش عوامل اعزامی از حج گذشته و حج جاری زمینه اعزام بیش از نهصد نفر از زائران در نوبت تشرف به حج را فراهم کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته