دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1403 - 09:36

رویداد «عصر امید اربعین» با بهره‌گیری از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها برگزار می‌شود

رویداد «عصر امید اربعین» با بهره‌گیری از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها برگزار می‌شود
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس گفت:‌ رویداد عصر امید اربعین با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورانه دانشگاهی و کشوری برگزار می‌شود.
کد خبر : 914115

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا قائدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس در دیدار با یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس اظهار کرد:‌ این دانشگاه با به‌کارگیری همه  ظرفیت‌ها آماده همکاری با نهاد‌ها و دستگاه‌ها در حوزه علم و فناوری و علوم انسانی است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس افزود: رویداد عصر امید اربعین با هدف بهینه کردن خدمات‌رسانی به زوار برنامه‌ریزی شده است. وظیفه همه دانشگاه‌ها و مجامع علمی ضمن حفظ و پاسداشت ارزش‌های حسینی و به‌ویژه اربعین، آن است که با همه ظرفیت علمی و فناوری در راستای فرهنگ‌سازی و حل مسائل زوار حرکت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس تعامل سازنده دانشگاه و نهاد‌های انقلابی استان را چشمگیر خواند و عنوان کرد: انجام ۳۱ فعالیت در کمیته علمی پژوهشی کنگره شهدای استان فارس که به عهده این دانشگاه گذاشته شده نمونه‌ای از تعامل همه جانبه دانشگاه است و برپایی رویداد عصر امید اربعین به‌عنوان یکی از این ۳۱ برنامه ذیل دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان برگزار می‌شود.

قائدی رویداد عصر امید اربعین را به‌عنوان پیش رویداد کنگره عنوان کرد و توضیح داد: این رویداد با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورانه دانشگاه و کشوری در مرداد ۱۴۰۳ با همکاری دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

نمایشگاه دائمی محصولات دانش‌بنیان و فناورانه راه‌اندازی می‌شود

فرمانده سپاه فجر فارس نیز با اشاره به استقبال دانشجویان و دانش‌آموزان از طرح راهیان پیشرفت، گفت: به‌زودی نمایشگاه دائمی محصولات دانش‌بنیان و فناورانه در استان فارس راه‌اندازی خواهد شد که زمینه آشنایی هر چه بهتر نهادها، دستگاه‌ها، صنایع و به‌ویژه قشر نوجوان و جوان کشور با ظرفیت‌ها و تولیدات داخلی را فراهم خواهد آورد.

یدالله بوعلی با تشریح اهداف رویداد جامع فناورانه عصر امید اربعین و نمایشگاه دستاوردها، اضافه کرد: این رویداد برای نخستین‌بار به‌صورت مشترک و با همکاری سپاه فجر و دانشگاه آزاد اسلامی در راستای دومین کنگره ۱۵ هزار شهید والامقام استان فارس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: توسعه فرصت‌های فناورانه اربعین حسینی در همگرایی علمی جهان اسلام، خدمت‌رسانی شرکت‌ها فناور و دانش‌بنیان به زوار اربعین و توسعه فرهنگ رویداد جهانی اربعین در جامعه دانشگاهی از اهداف اصلی برگزاری این رویداد است.

به گزارش آنا،‌ در این دیدار تفاهم‌نامه مشترک سپاه فجر و دانشگاه آزاد اسلامی فارس در برگزاری نخستین‌ رویداد جامع فناورانه عصر امید اربعین و نمایشگاه دستاورد‌ها منعقد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته