دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

طرح ویژه پلیس راهور برای ترخیص خودرو و موتورهای توقیفی

طرح ویژه پلیس راهور برای ترخیص خودرو و موتورهای توقیفی
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت:ترخیص خودرو و موتورسیکلت در مراکز خدمات ترافیکی انجام می‌گیرد. مراکزی نیز برای رسیدگی به شکایات مربوط به تخلفات رانندگی شهروندان در نظر گرفته شده است.
کد خبر : 914108

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سرهنگ فیروز کشیر معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص مأموریت‌های مرکز خدمات ترافیکی در شهر تهران توضیح داد و گفت: مأموریت مرکز خدمات ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ، ترخیص خودرو و موتورسیکلت‌های توقیفی و رسیدگی به اعتراض جریمه‌های رانندگی شهروندان است.

وی افزود: همچنین از دیگر اقدامات این مرکز رسیدگی به شکایات پوشش پلاک و رسیدگی به شکایات دو تخلف همزمان (سرعت و سبقت غیرمجاز) در قرارگاه سرعت است.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: پرونده رانندگانی هم که پوشش پلاک انجام داده‌اند بر اساس ماده ۷۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی به مراجع قضایی ارسال می‌شود.

کشیر افزود: همچنین افرادی که دو تخلف سرعت و سبقت داشته‌اند به قرارگاه سرعت دعوت می‌شوند و آموزش‌هایی در قالب نمایش کلیپ تصادفات و توضیحات کارشناسان مربوطه می‌بینند. این موضوع در پرونده آنان ثبت می‌شود و اگر از پلیس +۱۰ استعلام گرفته شود معلوم می‌شود که این فرد چند بار مراجعه داشته و چه نمرات منفی دارد.

وی گفت: آن دسته از افرادی هم که نمی‌توانند از طریق اپلیکیشن پلیس من ثبت نام کرده و یا مدارک خود را بارگذاری کنند با مراکز پلیس +۱۰ می‌توانند احراز مدارک و تأیید مدارک خود را انجام دهند. کارشناس پلیس +۱۰ این فرد را به مرکز اجراییات و مرکز خدمات ترافیکی هدایت می‌کند و احراز هویت و مالکیت انجام می‌شود. حتی در این مراکز ثبت شکایت و رفع شکایت از وسایل نقلیه نیز صورت می‌پذیرد.

این مسئول یادآور شد: شهروندان در شهر تهران می‌توانند برای اعلام اعتراض خود در خصوص صورت وضعیت خلافی خودرو به مناطقی مانند ۸، ۱۴، ۱۶، ۲۰،۲۱و ۲۲ و منطقه ۲۸ مراجعه کنند. همچنین مرکزی برای رسیدگی ویژه به اعتراض خانواده‌های شهدا و جانبازان سرافراز و ایثارگران و معلولین در مرکز خدمات ترافیکی وجود دارد که به صورت ویژه به این مسائل رسیدگی می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته