دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1403 - 23:20

نکونام: قهرمان واقعی فوتبال ما هستیم/ هفته گذشته تیم ما را پایین کشیدند/ نمی‌ماندم استقلال را می‌خوردند+فیلم

نکونام: قهرمان واقعی فوتبال ما هستیم  هفته گذشته تیم ما را پایین کشیدند  نمی‌ماندم استقلال را می‌خوردند+فیلم
سرمربی تیم استقلال گفت: اگر نمی‌ماندم استقلال را می‌خوردند ولی از اول هم گفتم ماندم تا برای هواداران استقلال بجنگم.
کد خبر : 914087

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، جواد نکونام پس از برتری یک بر صفر استقلال برابر گل‌گهر سیرجان در نشست خبری اظهار کرد: می دانستیم با توجه به شرایط موجود در جدول چگونه با حریف بازی کنیم. گل گهر تیم خوبی است که سازمان یافته بازی می کند. در 20 دقیقه ابتدایی بازی خوب بازی کردیم ولی ضربات آخر را با دقت نزدیم.

وی افزود: خدا را شکر می کنم که در دقیقه آخر بازی در نیمه اول گل زدیم، با تعویض‌های حریف سعی کردیم تغییر تاکتیک بدهیم و در نیمه دوم گل‌گهر  می خواست فقط باید ببرند. بازی هم از لحاظ جدولی برای آنها اهمیت خاصی نداشت و اتفاقی برای آنها نمی‌افتاد و برای همین خیلی راحت می‌توانستند فوتبال خود را بازی کنند. ما در ضدحملات می‌توانستیم گل‌های دیگری هم بزنیم که نشد اما سه امتیاز را می‌خواستیم که گرفتیم.

سرمربی استقلال در خصوص اینکه آیا هواداران تیمش می توانند امیدوار به قهرمانی باشند گفـت: از روز اول گفتم تا روزی که در اینجا باشم می جنگم.اگر به شما می گفتند این تیم تا روز آخر برای قهرمانی می جنگد شاید در دلتان می خندیدید و حتی مربیان بزرگ لیگ هم گفتند این تیم نمی تواند مدعی باشد. من از هواداران تشکر می کنم چون آنها فوتبال را می فهمند و ما امروز دوست داشتیم بازی را ببریم و خدا را شکر شرمنده آنها نشدیم. هر چه خدا بخواهد همان می شود.

نکونام در خصوص اینکه در این فصل فراز و نشیب‌ زیادی داشتید آیا اشتباهی بوده که نکونام نخواهد آن را تکرار کنید، گفت:خیر اگر من نمی‌ایستادم استقلال را می‌خوردند. در استقلال بچگی خودم را به یاد می‌آورم. چقدر در ورزشگاه، پای تلویزیون و رادیو گریه کردم، حالا اجازه بدهم که هرکاری دوست دارند با استقلال بکنند و مثل زمین خاکی اداره‌اش کنند؟ تیم‌های دیگر با 3-4 بازیکن تکمیل می‌شوند، اما تیم من را ببینید. چند بازیکن باید بگیریم؟ اینها نکاتی است که باید به آن توجه کردم. من هیچ کار اشتباهی نکردم و کار درستم این بود که پای این تیم و هواداران ایستادم و تا آخرین روز برای آنها جنگیدم. اگر تیم‌های دیگر جای ما بودند و از رده چهارم یا پنجم به رده دوم می‌آمدند اتفاق خوبی برای آنها رخ داده بود، اما ما تا هفته گذشته که پایین نیاوردن‌مان در صدر جدول قرار داشتیم.

وی تاکید کرد: تا روزی که هستم برای استقلال و نام استقلال می‌جنگم و جلوی هر کسی که بخواهد به استقلال ضربه بزند می‌ایستم. هیچ چیزی برای من مهمتر از استقلال نیست، چون وقتی هواداران را می‌بینم بغض می‌کنم، چون آنها هم مثل من زندگی‌شان را برای استقلال گذاشته‌اند. پس تا روزی که باشم برای استقلال می‌جنگم و اگر نباشد، می روم و خداحافظ؛ برای استقلال آرزوی موفقیت می‌کنم و می‌خواهم که بهترین‌ها برایش رخ بدهد. هیچ وقت برای استقلال حاشیه درست نکرده‌ام و نمی‌کنم. تا روزی که باشم وظیفه‌ام را انجام می‌دهم و اگر نباشم هم بهترین‌ها را برای این تیم می‌خواهم.

سرمربی استقلال نکونام درمورد بازی آخر تیمش با پیکان و محل برگزاری این مسابقه گفت: اگر من بگویم می‌گویند چرا  این حرف ها را من گفتم. برای ما ایده‌آل است که هوادار داشته باشیم. هفته آخر باید در دو ورزشگاه دو جام باش و. به هر حال فوتبال است. مس رفسنجان تیم فوق‌العاده‌ای است و عملکرد خوبی داشته است. پیکان هم تیم خوب و قابل احترام است و حالا دیگرهمه خیال‌شان راحت شده که تیم‌ها با شرف بازی می‌کنند. هر دو ورزشگاه باید شرایط مشابه داشته باشند تا هر تیمی که لیاقتش را دارد به موفقیت برسد.

 

خبرنگاری گفت شما در صحبت های خود اشاره کردید که استقلال را پایین آوردند و چه کسانی این کار را کردند عنوان کرد:  بازی قبل را همه دیدند. 4 تیم با هم بازی کردند و مشخص شد که چه کسی ما را پایین آورد. شنیده‌ام حتی تهدیدهایی در کار بوده که اگر درست باشد بهتر است فوتبال را کنار بگذاریم، چون زمان شعبان بی‌مخ ها گذشته است! بهتر است دوربین‌های استایوم چک شود و ببینیم که آیا واقعاً این اتفاق رخ داده است یا خیر. وقتی 9 هفته مانده بود گفتم وقتی تیم ما را بتوانند پایین بیاورند همه چیز خوب می‌شود و کسی دیگر از شرف و مردانگی صحبت نمی‌کند که این اتفاق هم افتاد، اما فوتبال ادامه دارد و ما هم در این فوتبال هستیم.

وی با اشاره به شرایط استقلال در این فصل و فصول قبل گفت: فصل های قبل را با امسال مقایسه نکنید. همین گل گهر سیرجان را ببینید آن تیم چگونه  مقابلش برنده شد. اگر تیمی با 12 امتیاز اختلاف قهرمان شود خودم به احترامش می‌ایستم و کلاه از سر برمی‌دارم. ما با همه جنگیدیم و با چیزهای عجیب دیگری هم باید مبارزه کنیم که دست ما نیست. به افتخار تیمم و هواداران بلند می‌شوم و به افتخارشان دست می‌زنم. برنده و قهرمان واقعی فوتبال ما هستیم. 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته