دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رهایی: رونمایی از سند جامع هوش مصنوعی در آموزش عالی تا هفته آینده

رهایی: رونمایی از سند جامع هوش مصنوعی در آموزش عالی تا هفته آینده
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از رونمایی از سند جامع هوش مصنوعی در آموزش عالی تا هفته آینده خبر داد و گفت: در این سند از بعد آموزشی، نیاز‌های جامع کشور در زمینه هوش مصنوعی را اعلام می‌کنیم.
کد خبر : 913960

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا رهایی رئیس دانشگاه امیرکبیر در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین این دانشگاه با شرکت شاتل توسعه ارتباط با صنعت در کنار توسعه تولیدات علمی را یکی از اهداف دانشگاه صنعتی امیرکبیر توصیف کرد و گفت: در این رابطه کار‌های زیادی در دانشگاه انجام شده است به طوریکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در زمینه‌های مختلف همکاری خوبی با صنایع متفاوت برقرار کرده است.

وی در ادامه اظهار کرد: محور بحث امروز که در خصوص هوش مصنوعی است موضوع بسیار مهمی می‌باشد. در واقع هوش مصنوعی از فناوری‌های نوظهور است که در همه جای دنیا مطرح است، در کشور ما نیز بنا بر نیاز‌های مختلفی که وجود دارد در ارگان‌های مختلف توجه ویژه‌ای به این حوزه صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان کرد: ما از سال گذشته موافقت نامه‌ای با ستاد کل نیرو‌های مسلح در خصوص انجام مطالعات مورد نیاز آنها در حوزه هوش مصنوعی داشتیم. با فرمانده نیرو‌های دریایی نیز هفته گذشته این جلسه را برگزار کردیم. در حال حاضر سند جامع با نام سند جامع هوش مصنوعی در حوزه آموزش عالی تهیه شده که تا هفته آینده رونمایی می‌شود. در این سند از بعد آموزشی نیاز‌های جامع کشور در زمینه هوش مصنوعی را اعلام می‌کنیم.

رهایی تاکید کرد: تفاهم نامه امروز با یکی از شرکت‌های مطرح بخش خصوصی منعقد می‌شود. به طور کلی ما تفاهم نامه‌های زیادی در طول سال با ارگان‌های مختلف داریم، اما اینکه بخش خصوصی به میدان آمده و علامند است برای توسعه فعالیت‌های خدماتی خود همکاری نزدیکی با دانشگاه داشته باشد و از ظرفیت پژوهشی این مرکز استفاده کند کار قابل ارزشمندی اتفاق افتاده است. امیدواریم این تفاهم نامه زمینه‌ای برای آغاز یک سری زمینه‌های همکاری با بخش‌های مختلف خصوصی باشد.

وی یادآور شد: شرکت شاتل در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت بسیار مطرحی در سطح کشور است. امیدواریم این همکاری در آینده گسترش یابد و بتواند خیربرکتی برای مردم به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته