دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اعطای جایزه معتبر «کامستک» به استاد دانشگاه صنعتی شریف

اعطای جایزه معتبر «کامستک» به استاد دانشگاه صنعتی شریف
جایزه «کامستک» (COMSTECH) برای «دستاورد تمام عمر در ریاضیات» امسال به سعید اکبری، استاد دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی شریف اعطا می‌شود.
کد خبر : 913956

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، طبق اعلام کمیته داوری همکاری‌های علمی و فناوری سازمان کنفرانس اسلامی جایزه معتبر «کامستک» (COMSTECH)، امسال برای "دستاورد تمام عمر در ریاضیات" به سعید اکبری استاد دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی شریف تعلق گرفت.

موسسه «کامستک» (COMSTECH) هر ساله جایزه‌ای را به‌عنوان دستاورد تمام عمر در علوم پایه (ریاضیات، فیزیک، شیمی و زیست شناسی) برای پژوهشگران برجسته کشور‌های اسلامی که دارای مقالات فاخر تاثیرگذار می‌باشند در نظر گرفته است.

این جایزه دو سالانه است؛ یک دوره به رشته‌های (ریاضیات و فیزیک) و یک دوره به رشته‌های (شیمی و زیست‌شناسی) اهدا می‌شود، یعنی هر ۴ سال یک‌بار به ریاضیدانان برجسته و تراز اول کشور‌های اسلامی اعطا می‌شود، که امسال این جایزه در رشته ریاضیات به سعید اکبری، تعلق گرفت.

کمیته داوری این جایزه متشکل از برجسته‌ترین دانشمندان بین‌المللی مربوط به آن شاخه می‌باشد. مبلغ این جایزه ۸۰۰۰ دلار است که در کنار لوح تقدیر که به امضای رئیس جمهور پاکستان (ریاست COMSTECH) رسیده است، اهدا می‌شود.

گفتنی است این جایزه از طریق بنیاد جایزه مصطفی (ص) در اختیار دانشمندان برجسته ایرانی قرار خواهد گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته