دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شعبه‌های اخذ رای برای حجاج در عربستان/ ۲۲ هزار زائر به زیارت روضه شریف مشرف شدند

شعبه‌های اخذ رای برای حجاج در عربستان  ۲۲ هزار زائر به زیارت روضه شریف مشرف شدند
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دستور داد کارگروهی متشکل از مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با همکاری نمایندگی‌های سیاسی کشورمان در عربستان بررسی لازم را در این خصوص انجام دهند و برای اخذ مجوز دایر کردن شعبه‌های اخذ رای اقدام لازم انجام شود.
کد خبر : 913940

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برگزار شد و در این نشست اعلام شد که از آغاز عملیات حج در 24 اردیبهشت ماه تاکنون 28 هزار زائر ایرانی وارد شهرپیامبر شدند.

در این نشست که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی برگزارشد رئیس ستاد مدینه با اعلام این خبر افزود: این زائران در قالب 203 کاروان با 122 پرواز وارد شهر پیامبر شده و به زیارت حرم نبوی و جنت البقیع مشرف شدند. 

وی با اشاره به اینکه ورود زائران مدینه قبل به سهولت و روانی ادامه دارد ، تعداد زائران حاضر در مدینه را بیش از 10 هزار نفر عنوان کرد و گفت: دیگر زائران پس از محرم شدن در مسجد شجره با قطار سریع السیر راهی مکه مکرمه شدند. 

علی اصغری با بیان اینکه 22 هزار زائر تاکنون به زیارت روضه شریف مشرف شدند، از پخت 325 هزار پرس غذا در دو آشپزخانه مرکزی در این شهر برای تغذیه زائران اشاره کرد.  

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم با گرامیداشت یاد شهدای خدمت، به حضور حجاج ایرانی در کشور میزبان همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کشورمان اشاره کرد و دستور داد کارگروهی متشکل از مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با همکاری نمایندگی های سیاسی کشورمان درعربستان بررسی لازم را دراین خصوص انجام دهند و برای اخذ مجوز دایر کردن شعبه های اخذ رای اقدام لازم انجام شود.  

در ادامه این جلسه، آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت از سفر خود به مکه و بازدید از اقدامات انجام شده برای آماده کردن چادرهای عرفات، میزان آمادگی اشپزخانه های مرکزی و هتل ها در مکه برای استقبال از بیش از 87 هزار زائر ایرانی و تسهیلات فراهم شده برای نقل و انتقال زائران از هتل ها به مسجدالحرام  گزارش داد وآمادگی ها را در شرایط  قابل قبول دانست. 

حسن زرنگار سرکنسول کشورمان در جده نیز تصریح کرد که این نمایندگی برای حمایت های کنسولی از زائران ایرانی در کشور میزبان آمادگی دارد و نیروهای خود را در ستادهای مکه و مدینه مستقر کرده است. 

وی افزود: با هماهنگی وزارت امورخارجه کشورمان برای اخذ مجوز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اقدامات لازم پیگیری خواهد شد. 

در پایان این جلسه دکتر سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در گزارشی با اشاره به اینکه به ترتیب در دو شهر مکه و مدینه از شروع عملیات حج 1403 تاکنون  5750 و 3995  ویزیت انجام شده است، مجموع خدمات ارائه شده به زائران ایرانی در سرزمین وحی را بیش از 21300 مورد عنوان کرد. 

وی گفت: هم اکنون در بیمارستان های عربستان در دو شهر مکه و مدینه 7 بیمار بستری هستند و شرایط عمومی زائران نیز خوب است و مشکل خاصی گزارش نشده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته