دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شمسایی خبرداد؛

اعزام ۳۸ هزار و ۶۰۰ زائر به سرزمین وحی تا شب گذشته

اعزام ۳۸ هزار و ۶۰۰ زائر به سرزمین وحی تا شب گذشته
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت از اعزام ۳۸ هزار و ۵۹۶ زائر تا ساعت ۲۱ شب گذشته با ۱۶۴ پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی به مدینه و جده خبر داد.
کد خبر : 913918

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ایمان شمسایی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت گفت: از ۲۴ اردیبهشت تا شب گذشته ۳۰ هزار و ۵۴۰ زائر با ۱۲۷ پرواز به مدینه منوره و ۸ هزار و ۵۶ نفر با ۳۷ پرواز به فرودگاه جده و شهر مکه وارد شده اند.

وی افزود: عملیات اعزام تا ۲۱ خرداد ادامه دارد و آخرین پرواز به مدینه ۱۷ خرداد و جده ۲۱ خرداد توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی انجام خواهد شد و ان‌شالله تمام ۸۷ هزار و ۵۰۰ زائر کشورمان تا آن تاریخ اعزام شده‌اند.

معاون سازمان حج و زیارت در خصوص اسکان و طول سفر زائران نیز گفت: هموطنانمان در ۸۲ هتل شامل ۱۹ هتل شهر مدینه و ۶۳ هتل در مکه اقامت خواهند داشت و مدت اقامت در مدینه ۶ روز و مکه در حدود ۲۴ روز خواهد بود که البته ۴ الی ۵ روز از مدت اقامت مکه مکرمه در منا و عرفات برای انجام مناسک خواهد بود.

شمسایی یکم تیر را آغاز بازگشت زائران اعلام کرد و درباره عودت مبلغی به زائران سال گذشته توضیح داد:همانطور که چندی پیش در اطلاعیه سازمان حج اعلام شد؛ با تلاش مستمر دست اندرکاران و مدیریت هزینه‌ها و تسویه حساب نهایی با شرکت‌های طرف قرارداد، در حوزه‌های مختلف خدماتی حج، ۸ و نیم میلیون تومان از وجوه دریافتی به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲ بازگردانده شد.

وی افزود: با تغییر در برخی از فرآیند‌ها به منظور مدیریت هزینه‌ها در بخش‌های حمل و نقل، تغذیه و تدارکات، خدمات پزشکی و همچنین کاهش خادمان ضیوف الرحمن (عوامل اجرایی، فرهنگی و پزشکی) و از طرفی حمایت‌های دولت مردمی در تامین ارز مورد نیاز خدمات هواپیمایی و فرودگاهی، این مبلغ به عنوان مانده عملیات شناسایی شد و از آنجا که مبالغ صرفه جویی شده مربوط به هزینه هائی غیر از موضوع اسکان حجاج بوده است، مبلغ محاسبه شده برای کلیه زائران یکسان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته