دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1395 - 14:10
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خبر داد

بدهی کارفرمایان خوش حساب تقسیط می شود/ بدهی 8 هزار میلیارد تومان یک میلیون کارگاه به سازمان تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از تقسیط بدهی کارفرمایان خوش حساب به تامین اجتماعی خبر داد و گفت: یک میلیون کارگاه حدود 8 هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهی دارند.
کد خبر : 91391

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سید تقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب مبنی بر اجرای اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: از فروردین سال 93 با تشکیل شورایی در رابطه با تبیین نقش سازمان تامین اجتماعی در سیاست های اقتصاد مقاومتی اقدامهای خوبی در حال انجام است زیرا یکی از چالش‌های جدی کشور مسائل اقتصادی، اشتغال، رشد اقتصادی، تورم و پارامترها و شاخص‌های جغرافیایی اقتصادی کشور است.


وی افزود: اولین فراز اقتصاد مقاومتی بحث فرهنگ سازی این موضوع است که به همین منظور معاونت امور اجتماعی و فرهنگی سازمان تامین اجتماعی با تدوین یک برنامه عملیاتی در مجامع علمی و دانشگاهی تاکنون 70 دوره آموزشی و کارگاه با عنوان جایگاه تامین اجتماعی برگزار کرده است.


نوربخش یادآور شد: مدیریت ریسک و تاب آوری اقتصادی در برابر نوسانات یکی دیگر از برنامه‌های سازمان بود که با پوشش ریسک‌‌های مختلف می‌تواند نقش به سزایی داشته باشد. همچنین سال 94 در شرایط سخت و بدون منابع عمومی و با ارائه خدمات مطلوب درمانی و بیمه‌ای به 41 میلیون و 200 هزار نفر از افراد تحت پوشش گذشت. پرداخت سازمان تامین اجتماعی به داروخانه ها و دانشگاه‌ها به‌روز شده است در حالی که هنوز برخی از سازمان‌ها و نهادها برای پرداخت مطالبات آنها با چالش مواجه هستند.


وی گفت: برنامه راهبردی سازمان تامین اجتماعی در سال 95 مبتنی بر رویکرد اقتصاد مقاومتی است بنابراین از آنجا که سازمان تامین اجتماعی نقشی جدی در رونق کسب و کار و فعال کردن کارگاه‌های دارای مشکل نقدینگی و بانکی به خاطر نوسانات ارزی و تحریم‌های ظالمانه را دارد، به همین جهت با اقدام معاون اول رئیس جمهوری، از 10 روز قبل اعلام شده که این کارگاه‌ها برای دریافت تسهیلات بانکی نیازی به مفاصا حساب از تامین اجتماعی ندارند و این سازمان نیز پس از دریافت تسهیلات از سوی این کارفرمایان، هیچ گونه برداشتی به مدت یکسال جهت رونق آن کارگاه نخواهد داشت.


وی ادامه داد: در گام دوم سازمان تامین اجتماعی براساس ماده 13 قانون تامین اجتماعی نسبت به بخشودگی جرائم و تقسیط بدهی کارفرمایان خوش حساب اقدام می‌کند و این موضوع در هیات وزیران نیز به تصویب رسیده است و به عنوان مشوق برای کارفرمایان خوش حساب در نظر گرفته می‌شود.


نوربخش تصریح کرد:دامنه مشمول این موضوع تمامی واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی هستند بر همین اساس تقسیط یک‌ساله با پرداخت اصل بدهی،100 درصد بخشودگی جرائم، پرداخت 18 ماهه، 85 درصد بخشودگی، 30 ماهه نیز 60 درصد و سه ساله 50 درصد بخشودگی جرائم برای کارفرمایان خوش حساب را به دنبال خواهد داشت.


نوربخش یادآور شد: بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش‌حساب در هیات وزیران تصویب و مشوقی برای کارفرمایان خوش‌حساب محسوب می‌شود.


وی یادآور شد: سازمان تامین اجتماعی 8 هزار میلیارد تومان از اشخاص حقیقی و حقوقی طلب دارد و یک میلیون کارگاه به این سازمان بدهکار هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته