دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1403 - 09:00

دیلانچیان: تنها شانس سفر به پاریس در مسابقات ایتالیاست/ شنا می‌تواند برای اولین بار دو نماینده در المپیک داشته باشد

دیلانچیان: تنها شانس سفر به پاریس در مسابقات ایتالیاست  شنا می‌تواند برای اولین بار دو نماینده در المپیک داشته باشد
سرمربی تیم ملی شنا گفت: متأسفانه به خاطر ندادن ویزا و دعوت‌نامه فقط یک شانس کسب سهمیه المپیک را داریم و اول تیر به مسابقات ایتالیا خواهیم رفت.
کد خبر : 913864

گامر دیلانچیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره آخرین وضعیت دو شناگر ایران در مسیر کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس اظهار کرد: سامیار عبدلی تمرینات خود را در آلمان پیگیری می‌کند، در اردوی ارتفاع ترکیه با توجه به برنامه‌های تمرینی و مسابقاتی که داشت، شرکت نکرد. در مسابقه‌ای که در آلمان برگزار کرد در ماده‌های ۵۰ و ۱۰۰ متر شنا کرد و به رکورد ورودی المپیک نزدیک‌تر شد. مهرشاد افقری هم در تمرینات شرایط خوبی دارد، برنامه‌ای که برای او داریم این است که در مسابقه‌ای که پیش رو داریم بتواند از فرصت خود استفاده کند و حدنصاب ورودی المپیک را کسب کند.  

سرمربی تیم ملی شنا افزود: فشار روی بدن در اردوی ارتفاع بیشتر می‌شود و افقری این وضعیت را در ترکیه تجربه کرد. رکورد‌ها در ابتدا بالا می‌رود، اما بعد از پایین آمدن از ارتفاع و رهنمون شدن به سوی مسابقه رکورد‌ها بهتر می‌شود. اردو‌ها و تمرینات در راستای ارتقای رکورد‌ها ادامه دارد و افقری می‌تواند با بهبود حدنصاب خود به سهمیه المپیک دست یابد. البته شرایط کسب سهمیه المپیک در این دوره نسبت به ادوار قبلی سخت‌تر شده است، اگر شرایط کسب حدنصاب همانند ادوار قبلی بود با رکورد‌هایی که ملی‌پوشان شنا دارند تا اینجا حداقل سه سهمیه کسب کرده بودیم ولی، چون فاصله ۳ درصدی بین ورودی B با A را به نیم درصد کاهش دادند، کسب سهمیه خیلی سخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم به سمت ارتقای فنی شناگران خود حرکت کرده‌ایم. قرار بود در چندین مسابقه شرکت کنیم و شانس‌مان را برای کسب سهمیه المپیک امتحان کنیم. متأسفانه به خاطر ندادن ویزا و دعوت‌نامه فقط یک شانس خواهیم داشت که اول تیر به ایتالیا خواهیم رفت. دعوت‌نامه حضور در این مسابقات آمده و منتظر هستیم تا ویزای سفر به این کشور را دریافت کنیم. در این مسابقات شرکت خواهیم کرد و تنها شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک امتحان می‌کنیم. امیدواریم که سامیار عبدلی و مهرشاد افقری بتوانند حدنصاب ورودی المپیک پاریس را به دست آورند و برای اولین بار شنای ایران با دو نماینده در المپیک حضور یابد.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته