دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1403 - 08:57
آنا از صحن مجلس گزارش می‌دهد؛

اعتماد نمایندگان به قالیباف/ اعضای هیئت رئیسه مجلس انتخاب شدند

اعتماد نمایندگان به قالیباف  اعضای هیئت رئیسه مجلس انتخاب شدند
در دومین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی که با دستور کار انتخاب اعضای هیئت رئیسه برگزار شد، قالیباف با ۱۹۸ رای برای یک سال به ریاست مجلس انتخاب شد.
کد خبر : 913861

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دومین جلسه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه شنبه ۸ خرداد) با دستور کار انتخاب اعضای هیئت رئیسه برگزار شد.

برای کرسی ریاست مجلس، آقایان محمدباقر قالیباف و منوچهر متکی از حوزه انتخابیه تهران و مجتبی ذوالنوری از حوزه انتخابیه قم نامزد شده بودند که قالیباف با ۱۹۸ رای برای یک سال به ریاست مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

اعتماد نمایندگان به قالیباف/ اعضای هیئت رئیسه مجلس انتخاب شدند

مجتبی ذوالنور ۶۰ رأی و منوچهر متکی نیز ۵ رأی آوردند و تعداد آرای باطله ۲۴ رای بود.

۲۸۷ نفر از نمایندگان در جلسه رای‌گیری حاضر بودند.

پیش از این نیز قالیباف به مدت چهار سال ریاست مجلس یازدهم را عهده‌دار بود.

 لحظه اعلام نتایج و ریاست قالیباف بر مجلس در صحن علنی

به گزارش آنا، نامزدهای دیگر کرسی ها به شرح زیر است:

نامزدهای نائب رئیسی:

حسینعلی حاجی دلیگانی، عبدالرضا مصری، علی نیکزاد ثمرین، حمید رسایی، موسی غضنفرآبادی، حمیدرضا حاجی بابایی

نامزدهای دبیری:

روح الله متفکر آزاد، صدیف بدری، رضا جباری، محمد رشیدی، عباس پاپی‌زاده، بهنام سعیدی، مجتبی بخشی‌پور، رحمت‌الله نوروزی، سارا فلاحی، زینب قیصری، ابوالفضل ظهره‌وند، ابوالقاسم جراره، مجتبی یوسفی، علیرضا زندیان، غلامحسین زارعی، عباس گلرو، احمد نادری، جمشید قائم مقام، احمد جباری، علیرضا عباسی، فتح‌الله توسلی، سمیه رفیعی، رضا تقی‌پور انوری، رحمدل بامری، بیت‌الله عبداللهی، علی شیرین‌زاد و علی اکبر رنجبرزاده.

گزارش تصویری آنا از صحن امروز مجلس شورای اسلامی

نامزدهای ناظران هیئت‌ رئیسه

در ادامه سید حمیدرضا کاظمی، فرشاد ابراهیمی، شهباز حسن‌پور، روح‌الله موسوی، زهره سادات لاجوردی، سید جلیل میر محمدی، محمد مهدی شهریاری، مصطفی معینی آرانی، حسین محمدزاده، جبار کوچکی نژاد، حسن قشقاوی، مهدی کوچک زاده، علیرضا سلیمی، احمد بخشایش، محمد آشوری، محمد سرگزی، رحیم زارع، غلامرضا نوری قزلجه، الهام آزاد، ابوالفضل ابوترابی، احمد راستینه، فرهاد بشیری، عبدالوحید فیاضی، ولی داداشی، عبدالحسین روح‌الامینی، محمد سراج و مجید دوستعلی به عنوان نامزدهای ناظران هیات‌رییسه معرفی شدند.

اعتماد نمایندگان به قالیباف/ اعضای هیئت رئیسه مجلس انتخاب شدند

 حاجی بابایی و نیکزاد نواب رئیس مجلس شدند

منتخبان مجلس دوازدهم در ادامه جلسه علنی امروز، حاجی‌بابایی با ۱۷۵ رأی و نیکزاد با ۱۶۹ رأی به عنوان نواب رئیس انتخاب کردند.

کاندیدای نواب رئیسی حسینعلی حاجی دلیگانی، عبدالرضا مصری، علی نیکزاد ثمرین، حمید رسایی، موسی غضنفرآبادی و حمیدرضا حاجی بابایی بودند.

ناظران هیئت رئیسه مجلس انتخاب شدند

از مجموع ۲۸۷ رای نوری قزلجه ۱۳۰ رای، سلیمی ۸۲ رای و میرمحمدی ۶۱ به عنوان ناظران هیئت رئیسه رای کسب کردند.

دبیران هیئت رئیسه مجلس انتخاب شدند

از مجموع ۲۸۸ رای مجتبی بخشی‌پور ۱۲۰ رای، احمد نادری ۱۱۲ رای، روح الله متفکرآزاد ۱۰۱ رای، مجتبی یوسفی ۹۸ رای، محمد رشیدی ۹۷ رای و اکبر رنجبرزاده ۹۵ رای کسب کرده و به عنوان دبیران هیئت رئیسه مجلس انتخاب شدند.

سوگند اعضای هیئت رئیسه

 اعضای هیئت رئیسه مجلس دوازدهم سوگند یاد کردند

اعضای هیئت رئیسه اجلاسیه اول مجلس دوازدهم در پیشگاه قرآن کریم سوگند یاد کردند.

قالیباف: مردم توقع دارند به جای حاشیه‌پردازی به فکر آنها باشیم

محمدباقر قالیباف پس از انتخاب به عنوان رئیس مجلس دوازدهم ضمن تشکر از منتخبان مجلس به جهت انتخاب وی به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بنده خود را نماینده شما می دانم و با همه ظرفیت و توانی که دارم، تلاش خواهم کرد ذیل رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب و با کمک شما مجلس دوازدهم در پیگیری منافع و مصالح مردم کارنامه‌ای درخشان داشته باشد.

وی بیان کرد: همه می‌دانیم کار در مجلس یک کار جمعی است و همه باید در تعیین اولویت‌ها و تصمیم گیری ها با فهم مشترک عمل کنیم. ساختار مجلس به گونه‌ای است که اگر عموم نمایندگان بر یک موضوعی عزم نکنند مجلس نمی‌تواند کار مؤثر انجام دهد و گاه حتی یک نماینده هم می‌تواند به مسیری که عموم نمایندگان پیگیری می‌کنند، لطمه بزند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: واقعیت آن است که مردم از ما مسئولان چه ما نمایندگان و چه دیگر مدیران اجرایی توقع دارند که به جای حاشیه پردازی فقط به فکر مسائل آنان باشیم. حضرت آقا خط اصلی مجلس را در پیام خود روشن کردند و مجلس دوازدهم باید رویکرد اصلی خود را همین رهنمودها قرار دهد. رهبر حکیم انقلاب آرام بخشی، امیدآفرینی و دعوت به همدلی در محیط عمومی و پرهیز از مسابقات بی فایده رسانه‌ای و مجادلات مضر سیاسی در داخل مجلس را مبنای عمل مجلس دوازدهم تعیین فرمودند لذا به نظر می‌رسد رویکرد اصلی مجلس دوازدهم باید وحدت و امید باشد.

قالیباف تاکید کرد: ما باید برای ایجاد امید در مردم به فهم مشترک برسیم و همگرا و همدل عمل کنیم و با هر گرایش و سلیقه سیاسی که داریم روی اولویت داشتن حل مسائل مردم اتفاق نظر داشته باشیم. اختلاف سلیقه‌ها در روش حل مسائل هم طبیعی است و هم باعث دقیق‌تر شدن بحث‌ها می‌شود. اما همه باید مراقب باشیم که هر حاشیه پردازی یا مسابقات رسانه‌ای یا مجادلات سیاسی خلاف آرامش بخشی و امیدآفرینی و خلاف رهنمودهای صریح رهبر انقلاب است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مهمترین مسئله‌ای که می‌تواند هم محور وحدت باشد و هم باعث امیدآفرینی شود برنامه هفتم پیشرفت کشور است که میثاق ملی ما در مجلس و دولت شهید رئیسی است که به عنوان یکی از میراث‌های مهم این شهید بزرگوار محسوب می‌شود و می‌تواند پیشرفت کشور را رقم بزند. اگر ما در مجلس یا دولت روی اجرای برنامه هفتم بایستیم، می‌توانیم در کوتاه مدت م شکلات روز مردم را مدیریت کنیم و در بلند مدت پیشرفت کشور را رقم بزنیم. امیدوارم همه ما نمایندگان تا پایان دوره نمایندگی بتوانیم مطابق توصیه‌های رهبر انقلاب و با رعایت تقوا، گذشت، انصاف و مسئولیت پذیری و کار بی منت تکلیف خودمان را در قبال مردم و انقلاب انجام دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته