دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1403 - 08:32

فلسفه برگزاری رویداد صدرا، پیوند میان صنعت و دانشگاه برای جهش تولید است

فلسفه برگزاری رویداد صدرا، پیوند میان صنعت و دانشگاه برای جهش تولید است
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی گفت: پیوند و آشتی میان صنعت و دانشگاه برای جهش تولید و همواره کردن راه اشتغال، فلسفه برگزاری رویداد صدرا است.
کد خبر : 913851

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین رویداد صدرا (صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) در بندرانزلی با شرکت ۳۵ واحد صنعتی و تولیدی و با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی و با همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی، روز دوشنبه ۷ خردادماه آغاز به کار کرد و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت. 

کریم کیاکجوری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی در آیین آغاز به کارِ این رویداد اظهار کرد: تعامل صنعت و دانشگاه، دغدغه و مسئله بیش از ۴۰ ساله بوده و کنفرانس‌ها و سمینار‌های متعددی در این باره برگزار شده؛ اما همچنان فاصله میان صنعت و دانشگاه وجود دارد. در همین راستا فلسفه برگزاری رویداد صدرا، پیوند و ارتباط میان صنعت و دانشگاه برای جهش تولید و همواره کردن راه اشتغال است. 

وی ادامه داد: در شرایط فعلی و در بحث جهانی شدن، صنعت زمانی می‌تواند در عرصه رقابت حرفی برای گفتن داشته باشد که بتواند از ایده‌های نوآورانه بهره‌مند شود. بر همین اساس مهم‌ترین منبع بیرونی که می‌تواند کمک‌حال صنایع باشد، دانشگاه است. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی  تشریح کرد: دانشگاهی که وارد نسل سوم و چهارم شده و می‌خواهد کارآفرین و اجتماعی باشد، نمی‌تواند نسبت به مسائل پیرامونی از قبیل اشتغال، فقر، تورم، مشکلات صنعت و... بی‌تفاوت عمل کند. بر همین اساس رویداد صدرا که الهام گرفته از شعار جهش تولید با مشارکت مردم است، راه‌اندازی شد. 

کیاکجوری بیان کرد: رویداد صدرا به دنبال بهبود شرایط شرکت‌ها و صنایع، توجه بیش‌ازپیش به شرکت‌های دانش‌بنیان و رفع دغدغه اشتغال فارغ‌التحصیلان است و در همین راستا  دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی از طریق برگزاری رویداد صدرا قصد دارد در کنار صنایع و منطقه آزاد انزلی قرار گرفته و کمک‌حال آنان باشد. 

وی به موقعیت جغرافیایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی اشاره و تبیین کرد:  دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی با توجه به موقعیت جغرافیایی منحصربه‌فرد خود و قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد انزلی با دارا بودنِ بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو و ۷۹ عضو هیئت‌علمی، تنها دانشگاه بین‌المللی شمال کشور است و با برخورداری از همه این ظرفیت‌ها وارد عرصه برگزاری رویداد صدرا شد.  بر این باوریم که رویداد صدرا می‌تواند با پیوند میان صنعت و دانشگاه، بسیاری از مشکلات این حوزه را مرتفع سازد. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته