دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1395 - 13:28
در نشست تخصصی محیط‌زیست، ورزش و مشارکت‌های اجتماعی مطرح شد

تابش: حصارهای حفظ محیط‌زیست را به جای زمین، باید در ذهن مردم ایجاد کنیم/ نصیری قیداری: آگاهی درباره محیط زیست باید از کودکی و مدارس آغاز شود

نشست تخصصی محیط‌زیست، ورزش و مشارکت‌های اجتماعی با حضور رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست‌، وزیر ورزش و جوانان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس، دبیرکل یونسکو ایران و معاون اطلاعات و عملیات قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل برگزار شد.
کد خبر : 91385

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر محمدرضا تابش، رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس و نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: «16 سال است که در مجلس فعالیت می‌کنم. در این مدت به این نتیجه رسیدیم که برای حفظ محیط‌زیست در ایران به جای کشیدن حصار، باید حصارها را در ذهن مردم ایجاد کنیم.»


او افزود: «اگر می‌خواهیم توسعه پایدار اتفاق بیفتد، باید مشارکت جمعی داشته باشیم و با برنامه‌های آموزشی و حوزه ‌آموزش سعی کنیم حفاظت از محیط‌زیست و حصارهایی که از حیات‌وحش‌مان حفاظت می‌کنند را در ذهن مردم ایجاد کنیم. در این صورت توانسته‌ایم توسعه پایدار را محقق کنیم.»


در این مراسم همچنین دبیرکل ملی یونسکوی ایران دکتر سعدالله نصیری قیداری ضمن خوشامدگویی و قدردانی از حاضرین و همچنین اشاره به پیام دکتر روحانی درباره محیط‌زیست گفت: «از دانشگاه آزاد اسلامی برای فعالیت‌هایی که در حوزه محیط‌زیست انجام داده قدردانی می‌کنم. این دانشگاه کارهای ارزنده‌ای برای این موضوع صورت داده، همچنین کرسی محیط‌زیستی که در واحد علوم‌تحقیقات این دانشگاه فعالیت می‌کند، نمونه‌ای از کارهای ارزنده این دانشگاه است.»


او افزود: «یونسکو فعالیت‌های خوب این دانشگاه را مورد توجه قرار داده. باید توجه داشته باشیم که بشر ناشیانه به محیط‌زیست آسیب می‌رساند که ما باید در مسیر حفظ این موضوع تحولی ایجاد کنیم. رشد جمعیت جهان یکی از عوامل تخریب محیط‌زیست است که دانشگاه‌ها، دولت‌ها و همچنین مردم برای حفظ و احیای آن باید تلاش کنند.»


دبیرکل ملی یونسکوی ایران گفت: «این آگاهی باید از کودکی و مدارس آغاز شود. بحث اخلاق در علم و فناوری بسیار مهم است که با پیشنهاد ایران جایزه اخلاق در یونسکو راه‌اندازی شد. امروز شاهد پیشرفت علم و فناوری هستیم، اما متاسفانه اخلاق در آن وجود ندارد. اخلاق مورد تاکید دین و تاریخ کشور ماست که برای حفظ محیط‌زیست نیز باید آن را به کار بگیریم.»


نصیری قیداری افزود: «ما در حق محیط‌زیست جفا می‌کنیم و همان‌طور که رئیس‌جمهوری اشاره کردند، آینده هولناکی در انتظار محیط‌زیست است. خوشبختانه دولت روحانی به نام دولت محیط‌زیست معروف شده، از مجلس جدید نیز می‌خواهیم همگام با دولت در این مسیر موثر باشد.»


او افزود: «توسعه پایدار سازمان ملل 17 هدف دارد که 5 هدف آن در رابطه با محیط‌زیست است، بنابراین این موضوع برای آینده بشر بسیار حائز اهمیت است.»


در ادامه این نشست از فعالان محیط‌زیست و برخی از هنرمندان با لوح تقدیر قدردانی شد و همچنین دکتر سید جعفر موسوی، معاون اطلاعات و عملیات قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل درباره ارتباط محیط‌زیست با پدافند غیرعامل سخنرانی کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: محیطزیست
ارسال نظر
هلدینگ شایسته