دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1395 - 12:58

مرتضی کاظمی: «نگارخانه‌ای به وسعت شهر» تهران را به عنوان شهری هنری در دنیا مطرح کرد

مشاور وزیر ارشاد معتقد است؛ امروزه در دنیا شهرها بر اساس داشتن صفت فرهنگ و هنر به عنوان شهری ممتاز شناخته می‌شوند و طرح «نگارخانه‌ای به وسعت شهر» با کمترین هزینه، تهران را به عنوان شهری هنری در دنیا مطرح کرد.
کد خبر : 91381

به گزارش گروه فرهنگی آنا از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، مرتضی کاظمی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر از برگزاری رویداد «نگارخانه‌ای به وسعت شهر» گفت: این رویداد بسیار خوبی است که در شهر تهران برگزار شده و از چند منظر قابل تامل است. نخست اینکه در این طرح به هنر احترام گذاشته شده است. ایرانیان در طول تاریخ همواره مردمانی بوده‌اند که به هنر احترام گذاشته‌ و در کنار خلق اثر هنری در تحسین هنر نیز زبان‌زد هستند. از همین روست که آنچه که از تمدن ایرانیان باقی مانده هنر ماست. در واقع با برپایی «نگارخانه ای به وسعت شهر» شهرداری و سازمان زیباسازی به هنر احترام گذاشته‌اند.


وی افزود: دوم اینکه با اجرای این طرح به فهم مردم و شهروندان نیز احترام گذاشته شده است، زیرا فضایی ایجاد شد که مردم با هنر، هنرمندان و جلوه‌های هنری مختلف آشنا شوند.


مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اقتصاد فرهنگ و هنر؛ درباره تنوع آثار این رویداد نیز گفت: علاوه بر طرح کلی این رویداد که تاثیرگذار است، در جزئیات نیز این طرح کارشناسی شده اجرا شد، زیرا شاهد هستیم که در دومین دوره رعایت خیلی از مسائل شده است و تنوع خوبی را در گزینش آثار شاهد هستیم. در این طرح علاوه بر آثار هنری از گذشته تا معاصر از لحاظ انتخاب آثار هنرمندان خارجی به جزئیات اقلیمی نیز توجه شده و در این طرح آثار هنرمندان شرق و غرب را در کنار هم شاهد هستیم.


مهندس کاظمی در پایان گفت: امروز شهرها در جهان با صفات فرهنگی و هنری است که ممتاز می‌شوند. اگر پاریس شهری ممتاز است، به خاطر وجوه فرهنگ و هنری است که در این شهر وجود دارد. معتقدم تهران به عنوان پاتیخت یک کشور اسلامی و شرقی می‌تواند با طرح‌هایی مانند «نگارخانه‌ای به وسعت شهر» به شهری ممتاز در جهان بدل شود. همانگونه که شاهد بودیم اولین دوره این رویداد چه واکنشی در رسانه‌های مهم جهان داشت و طرح «نگارخانه‌ای به وسعت شهر» با کمترین هزینه، تهران را به عنوان شهری هنری در دنیا مطرح کرد.


لازم به یادآوری است دومین دوره رویداد هنری «نگارخانه‌ای به وسعت شهر» از اول خردادماه با اکران گسترده 800 اثر از هنرمندان ایرانی و خارجی در تمامی سازه‌های تبلیغاتی شهر تهران برگزار شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته