دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 خرداد 1403 - 15:21
نصیری:

خرمشهر را روح اخلاص آزاد کرد نه قدرت نظامی/ تشکل‌ها حرف نو بیاورند

خرمشهر را روح اخلاص آزاد کرد نه قدرت نظامی  تشکل‌ها حرف نو بیاورند
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) گفت: فتح خرمشهر یک حرکت بسیار بزرگ معنوی و اعتقادی بود و اگر روح اخلاص و معنویت در رزمندگان آن هشت سال دفاع مقدس نبود خرمشهری آزاد نمی‌شد.
کد خبر : 913766

حسین نصیری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: فتح خرمشهر یک حرکت بسیار بزرگ معنوی و اعتقادی بود و اگر روح اخلاص و معنویت در رزمندگان آن هشت سال دفاع مقدس نبود خرمشهری آزاد نمی‌شد.

وی افزود: در هیچ جنگ و لشکرکشی نظامی‌ای نگفته‌اند مکانی را خدا آزاد کرد، مگر آنکه آن عملیات نظامی با اخلاص رزمندگان همراه بوده باشد و یکی از مصادیق بارز آن، عملیات فتح خرمشهر بود. اما آیا ما در نظام جمهوری اسلامی تنها خرمشهر را داشتیم که با اخلاص رزمندگان آزاد شده و خواهد شد؟

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «خرمشهرها در پیش است»، عنوان کرد: در میدان نظامی همه‌چیز ازجمله دشمن و ادوات نظامی و موارد دیگر مشخص است، اما اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در شرایط غیر جنگ نظامی می‌فرمایند که خرمشهرها در پیش است می‌تواند معانی مختلف و متعددی داشته باشد و یکی از این معانی حضور جوانان در ابعاد گوناگون کشور است.

نصیری یادآور شد: بارها ما شاهد این بوده‌ایم که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اینکه جوانان پای کار نظام و انقلاب باشند و به دولت و نظام کمک کنند، تأکید داشته‌اند و یکی از این ابعاد، حضور جوانان در عرصه جنگ شناختی و پس از آن عرصه اقتصادی است.

وی با تأکید بر اینکه در مباحث اقتصادی، رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید دارند که از همه ظرفیت جوانان استفاده شود، عنوان کرد: در این راه باید همه جوانان - نه تنها نخبگان- پای‌کار بیایند و هرکجا جوانان پای کار آمدند، کشور پیشرفت کرد؛ چراکه نیروی جوان پیشران بوده و نیاز به تعریف و تمجید نداشته و بدون چشم‌داشت و با جسارت کامل پیش می‌رود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) بیان کرد: اگر نیروی جوان در هشت سال دفاع مقدس نبود، ممکن بود این پیروزی رخ ندهد و جوان بود که با امید در دفاع مقدس حرکت کرد تا پیروزی‌های گسترده حاصل شود و امروز نیز اگر نیروی جوان وارد شود، می‌تواند پیروزی‌های قابل توجهی کسب کند.

نصیری با تأکید بر اینکه هر دانشجو سفیر یک خانواده است، متذکر شد: دانشگاه تنها مکانی برای تحصیل علم نیست؛ بلکه میدانی برای کارورزی و کارآموزی در راستای اداره ارکان مختلف جامعه است و این امر از طریق تشکل‌ها واقع می‌شود؛ از این رو رهبر معظم انقلاب اسلامی هم تأکید بر این دارند که تشکل‌ها باید زیاد باشند و البته حرف نو بیاورند.

وی خاطرنشان کرد: امروز نمی‌شود با تفکرات و شیوه‌های دهه‌های گذشته در دانشگاه فعالیت کرد؛ البته این به معنای عدول یا سست شدن در مورد اصول نیست، بلکه باید با خلّاقیت، شیوه‌های جدید برای کار ابداع کرد، ضمن آنکه تشکل‌ها باید برای همه اقشار دانشگاه برنامه داشته باشند و از قشری نگری بپرهیزند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با تأکید بر اینکه جهاد تببین سبب می‌شود جوان جذب و عملکرد دولت‌ها شفاف شود، تشریح کرد: در فرآیند تببین است که ذهن‌ها آگاه می‌شود و با ذهن‌های آگاه می‌توان فتح‌الفتوح‌ها داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته