دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 خرداد 1403 - 11:45

بهترین املاک برای سرمایه گذاری

بهترین املاک برای سرمایه گذاری
یک باور قدیمی می‌گوید: خرید خانه و ملک، سودآور است، کاملا صحیح می‌باشد. بازار‌های مختلف، فراز و نشیب‌های زیادی درحوزه‌های متعدد دارند.
کد خبر : 913735

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، یک باور قدیمی می‌گوید: خرید خانه و ملک، سودآور است، کاملا صحیح می‌باشد. بازارهای مختلف، فراز و نشیب‌های زیادی درحوزه‌های متعدد دارند. به‌ طور مثال بازارهایی مثل خودرو و ارز خطرات و تهدیدات زیادی در عرصه سرمایه‌گذاری دارند.

سرمایه گذاری در حوزه ملک، فراز و نشیب و خطرات زیادی ندارد و دائما در حال رشد است. اما بهترین املاک برای سرمایه گذاری کجاست؟ بهترین آموزش سرمایه‌گذاری در املاک توسط چه کسی ارائه می‌شود؟

املاک‌ قابل سرمایه‌گذاری

املاک بر اساس نوع سرمایه‌گذاری به چند گروه دسته‌بندی می‌شوند. دسته‌ای از املاک خطر زیادی برای سرمایه‌گذاری دارند و برخی دیگر خطر کمتری دارند. آن دسته از املاکی که خطر پایین‌تری در سرمایه‌گذاری دارند، می‌توانند در در بازه زمانی بلند مدت پرسود باشند ولی در کوتاه مدت شاید نتوانند سوددهی خوبی داشته باشند.

املاک انواع مختلفی دارند که به شرح زیر است:

  1. زمین
  2. خانه کلنگی
  3. آپارتمان مسکونی
  4. ملک اداری
  5. ملک تجاری
  6. ملک صنعتی

هر کدام از این موارد با توجه به بودجه و سرمایه‌های موجود و سلیقه شخص خریدار، می‌تواند سرمایه‌گذاری و خریداری شوند.

مزیت املاک قابل سرمایه گذاری

نمی‌توان گفت که بهترین املاک برای سرمایه گذاری، کدام نوع ملک می‌باشد. هرکدام از این املاک با یک بودجه خاص و کاربری متفاوتی خریداری و سرمایه‌گذاری می‌شوند .

مقایسه کردن انواع املاک با یکدیگر کاملا اشتباه می‌باشد. به دلیل وجود تنوع آب و هوایی و منطقه‌ای، هرنوع ملک در موقعیت و منطقه خاصی از یک شهر، تراکم های متفاوتی دارد و ممکن است در یک شهر یا یک منطقه‌، بعضی از انواع املاک یافت نشود، به‌طور مثال در تهران همه نوع ملک وجود دارد، ولی در یک روستا ممکن است آپارتمان و املاک تجاری وجود نداشته باشد.از مزایای ملک قابل سرمایه گذاری می‌توان به خرید و فروش آسان ، سوددهی بالا، منبع درآمد خوب و... اشاره کرد، که با سرمایه‌گذاری درحوزه ملک از مزایای منحصربه ‌فرد آن، بهره‌مند خواهید شد.

سرمایه‌گذاری در زمین

زمین، تنها ملکی است که نه با جنگ، نه با زلزله، نه با باد و طوفان ونه باهیچ حادثه ای دیگر از بین نمی‌رود وپابرجا باقی می‌ماند. قیمت زمین بر اساس رشد و آباد شدن و تراکم جمعیت افزایش پیدا می‌کند.

در کلانشهرها زمین یک گزینه محدود و کمیاب است. همچنین زمین دارای مجوز ساخت وساز، تقریبا کمیاب و ارزشمند است.

قیمت‌گذاری‌هایی که درکلانشهرها یا شهرهای بزرگ برای زمین انجام می‌شود، قیمت‌گذاری‌های بسیار بالا و تقریبا نجومی است. خریداران این نوع ملک یعنی زمین، باید سرمایه هنگفتی داشته باشند. می‌توان گفت زمین، جزء بهترین املاک برای سرمایه گذاری است.

سرمایه گذاری در خانه کلنگی

خانه‌های کلنگی با دو قابلیت بازسازی و ساخت و ساز، به یکی از محبوب‌ترین نوع ملک برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است. معمولا خانه‌های کلنگی را شهرداری، تشویق به ساخت و سازمی‌کند، تا این خانه‌ها در برابر هر خطر و تهدیدی مقاوم باشند. خانه‌های کلنگی متراژ بالا، بدون نیاز به تجمیع، تنها به صورت تکی نیز می‌توان ساخت و بهره ‌برداری کرد.

خانه‌های کلنگی به منظور بهره‌ برداری‌های متعدد، جزء بهترین املاک برای سرمایه گذاری محسوب می‌شوند.

سرمایه گذاری در آپارتمان

آپارتمان‌های مسکونی با توجه به سن بنا و منطقه واقع شده، قیمت‌گذاری و ارزش‌گذاری می‌شوند. هرچقدر سن بنا ساختمان بالاتر باشد، قیمت آن پایین‌تر است و هرچقدر ساختمان نوساز باشد، ارزش وقیمت بالاتری دارد.

روش خرید آپارتمان معمولا یا به صورت مستقیم است یا به صورت پیش خرید است. در حالت پیش خرید، مبلغی را ابتدای احداث ساختمان، با توجه به شرایط و مدارک، پرداخت می‌کنید و بعد از اتمام احداث ساختمان بقیه مبلغ خود رابه صورت کامل پرداخت وتسویه می‌کنید و صاحب آپارتمان خود می‌شوید.

سرمایه گذاری املاک اداری و تجاری

املاک اداری وتجاری وضعیت متفاوتی را نسبت به دیگر املاک دارد. با خرید و اجاره دادن املاک تجاری به کسب و کارها می‌توانید سرمایه گذاری موفقی داشته باشید.

سن بنا روی املاک اداری وتجاری تاثیر زیادی ندارد. معمولا اگر ساختمان‌های اداری و تجاری در مناطق و محله‌های با دسترسی آسان واقع شده باشند، قیمت بالایی خواهند داشت وهمچنین درخواست کسب و کارها برای این نوع املاک بسیار زیاد خواهد بود.

بهترین ملک برای اجاره دادن

املاک تجاری، صنعتی و اداری به نسبت املاک کلنگی و آپارتمان، اجاره بهای بیشتری دارد. شرایط منطقه، سن بنا و دیگر عوامل مختلف بر روی اجاره بهای تمامی املاک تاثیرگذار است. برای مثال ممکن است اجاره بهای آپارتمان در منطقه‌ای از شهر تهران با بهای خرید ملک در منطقه دیگر از این شهر برابر باشد. بهترین آموزش املاک توسط چه کسی ارائه شده است؟

نرخ قیمت در املاک

سن بنا، یکی از دلایل افت قیمت املاک است ولی بعضی از املاک دچار افت قیمت نمی‌شوند. املاکی که قیمت آن توسط سن بنا افت نمی‌کند املاک اداری، تجاری و صنعتی است. برای مثال ساختمان بورس تهران، سن بنای بسیار زیادی دارد ولی از لحاظ ارزش هیچ تغییری نکرده است.

سن بنا بیشتر بر روی آپارتمان‌ها تاثیر می‌گذارد. حتی بر روی خانه‌های کلنگی تاثیر آنچنانی ندارد، چون خانه‌های کلنگی برای بازسازی و ساخت و ساز در دست احداث قرار می‌گیرند.

خرید املاک اداری و تجاری و کلنگی بازده بیشتری نسبت به دیگر املاک دارند، چون با توجه به سن بنا و محل بنا، افت قیمت عجیب و زیاد نخواهند داشت.

اموزش مشاور املاک حرفه ای

سود بالا در سرمایه‌گذاری ملک

سرمایه‌گذاری در ملک بیشتر از راه اجاره دادن به کسب و کارها یا اشخاص است، که سود خوب و قابل قبولی را به سرمایه‌گذارن می‌دهد.

اجاره بهای هر نوع ملک با توجه به سن بنا، سلامت بودن ظاهری و همچنین محل بنا واقع شده، متغیر است. ممکن است اجاره بهای یک آپارتمان با اجاره بهای یک ملک، در یک شهر متفاوت باشد. اختلاف قیمت‌ املاک در همه مناطق وجود دارد و معمولا هر منطقه قیمت‌های تعریف شده خود را دارد.

با تغییر کاربری ملک نیز می‌توان سود بیشتری را از یک ساختمان یا آپارتمان داشت. به‌عنوان مثال آپارتمان مسکونی را به این کسب و کارهای مجاز، می‌توان تغییر کاربری داد و به ملک ادارای یا تجاری تبدیل کرد:

  1. دفتر وکالت
  2. مطب
  3. دفتر پیشخوان دولت
  4. روزنامه
  5. دفتر ازدواج یا طلاق
  6. ثبت اسناد
  7. دفتر مهندسی

یکی دیگر از سودمندترین سرمایه‌گذاری‌ها درحوزه ملک، اجاره دادن باغ ویلا یا ویلا است، که با توجه به درخواست زیاد افراد، این نوع املاک برای اجاره دادن بسیار مناسب هستند. اجاره ویلا می‌تواند به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه باشد ودرآمد بسیارخوبی برای سرمایه‌گذاران داشته باشد.

پس بهترین املاک برای سرمایه گذاری می‌تواند شامل موارد مختلفی باشد که به صورت قطعی نمی‌توان گفت که سرمایه‌گذاری در کدام یک از این نوع املاک بهتر است، چون به شرایط و عوامل زیادی بستگی دارد.

شزوما؛ بهترین انتخاب برای سرمایه‌گذاران

نمی‌دانید بهترین املاک برای سرمایه گذاری کجاست؟ شرکت شزوما با ارائه خدمات متنوع و کارآمد مانند آموزش املاک ، به شما کمک می‌کند تا انتخاب درست و موفقیت آمیزی برای سرمایه‌گذاری در املاک داشته باشید.

شرکت شزوما با ارائه برنامه‌ها و منابع غنی و ارزشمند یادگیری و همچنین محیا کردن شرایط ایمن، به شما در سرمایه‌گذاری املاک کمک می‌کند تا با خاطر آسوده، سرمایه‌گذاری‌های موفقی داشته باشید.

منابع و خدمات شرکت شزوما می‌توان به آموزش مشاور املاک حرفه‌ای ، کتاب‌های سرمایه‌گذاری املاک، آموزش دوره هفت روش سرمایه‌گذاری، مشاوره رایگان در زمینه ارز و مشاوره رایگان در حوزه ملک با کارشناسان مجرب شزوما اشاره کرد.

برای اطلاعات بیشتر با شماره 09211862906 تماس حاصل فرمایید یا به سایت www.shezooma.com مراجعه کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته